Annons:
Etikettbildanalys
Läst 1917 ggr
sosom11
2016-12-13 23:26

Åsikter om foton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej.

Jag är hobbyfotograf men får ibland idéer om olika projekt/samling utav olika foton inom samma kategori. Den här gången har jag bestämt mig för att fota psykisk ohälsa. Det är inte meningen att allt ska se bra ut utan verkligen hur det är. 

Nu ber jag om er åsikt. Vad tycker ni om bilderna? Har ni några egna idéer om vad jag skulle kunna fota mer? Har ni själva fotat något liknande någon gång? Får ni någon känsla när ni ser bilderna?

Tack på förhand.

EW

Annons:
Annette
2016-12-13 23:45
#1

Jag får känslan av en utsatt och misshandlad kvinna 😕

vendelay
2016-12-14 01:26
#2

Jag gillar den oskarpa bilden när hon sitter ner. Gillar INTE den när hon ligger på rygg, ser alldeles för fridfull ut tycker jag. Bilden när hon typ ligger på mage är okej men borde, enligt mig, zoomas in ordentligt. Kanske klippa av en del av håret och sluta precis efter eller på mitten av rumpan / låren.

Jag gillar golvet och väggen, den ser lite "sunkigt" ut. Gillar inte elementen eller rullgardinerna, de stör mig mycket.

Gillar kläderna. Tror det kunde se ännu bättre ut om linnet var LITE smutsigt, smutsvitt (som när du tvättar vita kläder tillsammans med andra färger för många gånger). 

Vet inte vad det är jag ogillar riktigt med bilder på rygg, tror det är ansiktsuttrycket för kroppen ser bra ut tycker jag. Speciellt armen framför kroppen och att kroppen är lite böjd. Men ansiktet ser bara ut som att hon vilar, kanske har lite huvudvärk, och armen i bakgrunden är också konstig.

Jag gillar verkligen fotoserier där bilderna inte är tekniskt perfekta, speciellt i såna här sammanhang för psykisk ohälsa är inte vackert. Jag får ingen speciellt stark känsla av bilderna men än ett vagt gillande. Är inte heller tillräckligt bra för att komma med någon konstruktiv kritik 😕 Med fler bilder och några förbättringar (t.ex. beskära den där bilden, ändra ansiktsuttrycket / dölja ansiktet) tror jag att det kommer bli riktigt bra!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

ru4real
2016-12-24 18:11
#3

Jag antar att du lagt bilderna i ett bildspel, eftersom jag vid mobilen inte kan se ngt alla Synd.

ru4real
2016-12-24 18:12
#4
Upp till toppen
Annons: