Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 724 ggr
tindra8899
11/27/16, 7:06 PM

Sony a6000 eller Canon eos 700d???

Hej hej!

Just nu använder jag min farmors gamla Nikon (d40??), men funderar på att uppgradera mig och köpa en egen kamera.

Modellerna jag har kollat mest på är Sony a6000 eller Canon eos 700d.

Om jag skulle välja själv, mellan själva kamerorna så skulle jag nog välja Sonys, eftersom den är lite mindre (lättare att ta med sig), snabbt autofokus och snabbare seriebildstagning.

Grejen är att min pappa har optik och blixtrar till Canon värt flera tusen, så det är nog det som skulle vara det största skälet till att jag skulle välja den.

Så min fråga är;

Har ni några erfarenheter av spegellösa kameror?

Har ni några erfarenheter av kamerorna överhuvudtaget?

Vilken skulle ni välja?

Är ganska ung och är ganska ny här i kameravärlden, men är väldigt intresserad av foto. Tack på förhand!

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

Annons:
MagArne
11/28/16, 11:45 AM
#1

Har du tillgång till din pappas utrustning så skulle jag säga Canon alla dagar i veckan. Då kan ni ju dela på blixtar och objektiv och vissa saker behöver ni inte ha dubbel uppsättning av. Blir även mer motiverat att köpa lite udda saker så som macro-, vidvinkelobjektiv, blixtstyrning m.m. om ni är fler som använder grejerna.

Jag delar Nikonprylar med min bror och hans sambo. Fungerar utmärkt.

perk
11/28/16, 2:54 PM
#2

Som Canon ägare med en del objektiv och utrustning,.

Samt far till två döttrar❤️ med samma system. Så blir ju frågan om jag ska tänka på dig eller din far, men men det blir väl som alltid barnen kommer i första hand🙂. Jag uppmanade faktiskt den yngsta dottern att köpa en Canon, då fotointresset kom till henne, den äldsta hade fått min gamla då jag köpte ny.

Du kommer nog att ha bra hjälp om du väljer Canon, både med kunskap om kameran och att låna utrustning.

Tror nog även att du blir nöjd vad du än väljer.

Om aftonen får den late brått🙂

Gi ma en jordglob men helst en mä bare Värmland på

Upp till toppen
Annons: