Annons:
Etikettredigera-mina-bilder
Läst 3447 ggr
Tonyjohansson
11/25/16, 11:50 AM

Hjälp att redigera bort skuggor.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Lyckades få ett kort på min 5-åring som jag blev nöjd med. Förutom skuggorna! Han hatar verkligen att sitta framför kameran, så jag kommer nog inte att få honom framför kameran igen det här året..

Kortet ska vi ha till släkt som julklapp. Skulle verkligen uppskatta om någon skulle kunna hjälpa mig. Ni får fixa kortet fritt som ni vill, så det blir så bra som möjligt. Vill ni ha kortet mailat, så är det bara att ni säger till. Orginal kortet är nästan 4mb stort, vet ej hur kvaliten blir via den här sidan, Ska skriva ut det sedan i A4 storlek.

Tack så mycket i förhand!

Annons:
Tonyjohansson
11/25/16, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Max 5 år.

JazzBass
11/25/16, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Testade lite. Har inget bra program till hands för tillfället, endast gratisprogrammet paint.net, men ganska ok blev det tycker jag. Tog i misstag bort en lock för mycket ur håret, och fick inte tillbaka den då programmet inte stöder lagermasker, men det kanske inte är hela världen. 

Ser att skuggan på högra sidan av ansiktet blev lite ojämn, men sånt kan du kanske finslipa på med klonstämpeln i exempelvis nämnda program. Använd en ganska stor mjuk pensel (radie ca 100 och hårdhet 0) så borde det bli bra.

PS. Flyttade inlägget till en mer passande kategori. DS.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Florrpan
11/26/16, 11:01 PM
#3

Körde den först genom Lightroom för att fixa ljussättningen och skärpan, vidare till Photoshop för att ta bort skuggan. La in lite vinjetting runt bilden för mer inramande effekt.

ladda ner: http://fredrikw.se/downloads/bilder/max-Edit.jpg

Tonyjohansson
12/3/16, 5:20 PM
#4

Super tack för hjälpen allihopa!! Och god jul på er!

Upp till toppen
Annons: