Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1004 ggr
Annette
9/11/16, 8:34 AM

Nikon D3300

Jag behöver köpa ny kamerautrustning och hittade detta alternativ

Är det ett bra pris?

För- och nackdelar?

Åsikter om webbutiken mottages också gärna.

Annons:
MagArne
9/12/16, 9:21 AM
#1

Låter som om du redan har eller tidigare ägt en fotoutrustning? Vad för någon?

JazzBass
9/12/16, 10:18 AM
#2

Rajala är en pålitlig affär, Finlands största och äldsta kedja för fotoutrustning. Har hört lite kritik angående deras lagerstatus i Sverige för några år sen men annars har det alltid gått att lita på dem, i alla fall i Finland var jag bor. (Har aldrig handlat från Rajala i Sverige). Lite höga priser tycker jag dock de har haft, och de lägger gärna upp priset produkten hade vid lansering i parentes så det ser ut som att priset skulle vara kraftigare nedsatt än det faktiskt är, speciellt om kameran fått nån efterföljare.

Angående kameran så är jag inte så insatt, men det är ju en så kallad instegskamera, med lite mediokrare egenskaper och ljussvagt 3x zoom kitobjektiv, om än den nyaste versionen som ska vara bättre vid filmning.  Om kameran passar dina behov är omöjligt att säga så här utan att veta vad du vill fotografera, dock. Bra bilder kan man helt säkert få till men det kan man med så gott som alla systemkameror. Det mesta hänger på de egna kunskaperna och objektivens egenskaper. Ska det gå fort, speciellt i sämre ljus, hänger en hel del även på kameran, men en sån här kamerautrustning ger ändå bra bilder för det mesta bortsett från om det är väldigt mörkt och man inte vill använda blixt.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annette
9/12/16, 12:55 PM
#3

Jag har en Olympus E410 som jag är nöjd med. Två objektiv, det "lilla" använder jag inte mycket utan har mest det som är 40-150 mm. Skulle vilja ha ytterligare objektiv men det går inte längre att få tag i det eftersom de ändrat infästningen enligt återförsäljaren. Eller också skulle det bli väldigt dyrt.

Tanken är då att byta kamera till en där det går att köpa till fler objektiv allt eftersom eventuella behov uppstår. 

Jag fotograferar mycket hästar, ofta vid utställningar för publicering på nätet och i medlemstidningen. Skulle gärna vilja köpa till objektiv för att fota djur i naturen också.

Upp till toppen
Annons: