Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1739 ggr
Turast
7/8/16, 3:59 PM

Kameran laddar inte?!

Hej, jag behöver hjälp!

Min Sony Nex-5r laddar inte när jag sätter den i laddaren i väggkontakten… däremot kan den laddas via datorn (via usb). 
När jag sätter den i vägguttaget så blinkar bara lampan (som ska lysa fast, vid laddning) helt rabiat och den laddas inte…!

Finns det någon som har varit med om liknande och har en lösning åt mig? Det är ohållbart för mig att i längden alltid behöva ladda kameran via datorn (behöver ladda "i väggen" när jag reser osv och inte har dator tillgänglig..).

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Carmarino
7/8/16, 4:01 PM
#1

#0 Är det samma laddare (sladden alltså) du använder i väggkontakten och i datorn? Har det fungerat tidigare att ladda kameran i vägguttaget?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zpookey
7/8/16, 4:03 PM
#2

Är du säker på att din laddare i väggen inte är kass?

Turast
7/8/16, 4:04 PM
#3

Japp det är exakt samma sladd!

Jag har 90% av alla gånger laddat i vägguttag, bara ibland jag laddat i datorn, så ja

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Turast
7/8/16, 4:05 PM
#4

#2 det är samma laddare/sladd! Dessutom fungerar den i väggen att ladda mobilerna med också? så kass är den inte :/

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Carmarino
7/8/16, 4:15 PM
#5

#4 Har du någon annan laddare du kan testa med för att se om det blir samma fel med den, eller någon powerbank (typ denna https://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/batterier/laddningsbara-batterier/powerbank/linocell-2x-powerbank-5200-mah-bla-p96862)?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Turast
7/8/16, 4:54 PM
#6

#5 hade testat det..!

Men nu när jag laddat i datorn en stund så laddar den normalt i väggen? hmmm, kanske var för att den var helt urladdad? Ingen aning… Men tack för hjälpen … den fungerar nu iaf :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Carmarino
7/8/16, 5:49 PM
#7

Så bra. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zpookey
7/12/16, 12:05 AM
#8

#3
Vad menar du med samma sladd?

Om du laddar i datorn använder du väl en USB-kabel.
Om du laddar i väggen använder du väl en USB-kabel med speciell "plugg" som du sätter i väggen?
Det kan alltså vara pluggen i väggen som är kass eller inte "stark" nog.

Turast
7/12/16, 6:51 AM
#9

#8 den följde med kameran :) och nu fungerar det igen, knasigt nog

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[SirKnasen]
7/12/16, 1:06 PM
#10

Min lilla rese Nikon, en CoolPix P310 är också känslig för laddare.

Den står bara och blinkar om jag försöker ladda med min iPad-originalladdare.

iPhone-originalladdaren går dock fint att använda. Och självklart fungerar även Nikon-originalladdaren fint men den är så klumpig att ha med på resor.

Zpookey
7/22/16, 3:32 PM
#11

#10
Din iPhoneladdare är antagligen inte stark nog. Det är inte bara volt som spelar roll, den måste även klara att leverera rätt ampere.

Du ska alltid använda laddaren som följer med en pryl….risken är annars att du bränner antingen laddare eller "pryl".

[SirKnasen]
7/22/16, 3:57 PM
#12

#11

iPad laddaren är kraftigare än iPhone-laddaren men det är ändock iPad-laddaren som inte vill fungera ihop med kameran.

Turast
7/23/16, 9:35 AM
#13

Min har fungerat med alla laddare, var just bara den gången som den verkade fått en knäpp :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Upp till toppen
Annons: