Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 1919 ggr
Flingan07
4/13/16, 4:11 PM

Kritik - porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har redigerat en bild jag tog i höstas och skulle jättegärna vilja ha lite kritik och tips på både redigeringarna och själva bilden i sig. Är nybörjare och har inte fotat så mycket, men vill utvecklas så ni behöver inte vara för snälla.🙂 (är medveten om att jag kanske borde fått med hela huvudet och håret, men det är försent nu)

Här är första redigeringen:

Annons:
Flingan07
4/13/16, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Andra:

Flingan07
4/13/16, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och det här är originalbilden:

Skorpion76
4/13/16, 4:18 PM
#3

Snygg fläta och snygg bild!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Flingan07
4/13/16, 4:56 PM
#4

#3 Tack så jättemycket!

pellepiano
4/15/16, 9:46 AM
#5

Jag gillar den svartvita bäst och jag gillar den helt annorlunda vinkeln som  ger helt andra tankar i huvudet när man ser bilden.

Flingan07
4/15/16, 3:21 PM
#6

#5 Tack, ja den är lite annorlunda :) Ni får jättegärna säga lite vad jag kan förbättra också 👍🏼

Annons:
leemland
4/15/16, 4:34 PM
#7

Den svartvita och originalbilden tyckte jag va finast 🙂 

På den första bilden trodde jag du gjort en redigeringsmiss men du har nog bara "lagt till" en effekt(kommer ej ihåg vad den heter😛), men jag tycker den stör rätt så mycket. För om du titta på flickans öra så ser du en vitt prick, som jag personligen , stör mig på väldigt mycket. Detta är vad jag personligen tycker och jag menar inget illa! 

Men som sagt en fin bild ändå. Lite mer i profil bara som du själv sa 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Inkanyezi
4/15/16, 5:14 PM
#8

#7 Den ljusa runda fläcken på örat är inte ditredigerad, utan det är en sak som hänger ihop med att solen lyser in i objektivet lite. Motljuset som träffar objektivet ger också en liten slöjning över hela bilden, mest märkbar på vänster sida.

Det är för den här sortens ljusinslag man har motljusskydd, men de är inte tillräckliga när solljuset ändå träffar linsen direkt. Man kan ofta undvika det genom att skugga med handen när man tar bilden.

Jag tycker att bilden är fin, lite ovanlig.

leemland
4/15/16, 7:01 PM
#9

#8 Jag trodde också det först men på originalbilden(bild 3) finns det inte med, därför tog jag för givet att  motljuset/effekten(tack för du sa det ordet försvann när jag skrev innan) var ditredigerad.  För om du sedan kollar ungefär i mitten av "hårbullen"(på bild 1) så är där en mer grön/blå prick också.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Flingan07
4/16/16, 10:18 AM
#10

#6 #7 #8 Tack så mycket! Ja precis, på första bilden redigerade jag in lite motljus, så jag skulle ju kunna sätta en lagermask och ta bort de där störande fläckarna eller om det finns något bättre sätt🤔 Först tänkte jag att jag skulle låta det vara så för att det kanske ser mer naturligt ut, men det blir nog för störande som ni säger.

Upp till toppen
Annons: