Annons:
Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1680 ggr
chiliconcarne
3/29/16, 7:55 AM

LCD skärm försvinner

På sistone tid försvinner skärmen (där jag ställer in allt) när jag startar kamera. Ibland som på filmen kommer den inte alls upp, ibland kommer ett par sekunder sen försvinner. Vet ni varför?

https://youtu.be/ceNtwI3tSos

Annons:
[VSK]
3/29/16, 8:10 AM
#1

Kan vara att kameran är fuktskadad/ärgade kontakter mm.

Prova återställ kameran. Hjälper inte det, prova att flasha om kameran och sen återställ den.

Funkar inte det så tror jag nog kameran måste in på service, eller köpa en ny kamera.

chiliconcarne
3/29/16, 9:26 AM
#2

#1 om jag tar av objektiv och rättar till kontakter (bara stryker med finger) och startar den så visas skärmen. jag har skickat meddelande till det ställe jag köpte den på vad det kan vara och vad det kan kosta att fixa.

Vad händer om jag återställer kamera? Alltså på en dator så raderar jag alla inställningar, alla bilder&filer jag har.

[VSK]
3/29/16, 9:33 AM
#3

#2

Ok så din kamera behöver kontakt (vid objektivkontakterna) för att displayen skall funka?

Om du återställer din kamera så blir det fabriksinställningar, inget annat.

chiliconcarne
3/29/16, 10:05 AM
#4

Verkar så i med att om jag rättar till dessa kontakter så startar den med ldc skärm som INTE försvinner efter ett tag.

Inkanyezi
3/29/16, 12:07 PM
#5

Se till att kontakterna är rena, och att de möter varandra ordentligt när objektivet sätts på. Objektivet måste också verkligen snäppa in i sitt rätta läge när man sätter dit det.

Var försiktig när du gör ren kontakterna, och ta inte med fingret på dem, utan tvätta dem med exempelvis en bomullstopp fuktad med sprit.

chiliconcarne
3/29/16, 1:49 PM
#6

#5 jag tänkte köpa nåt att rengöra med

Annons:
Upp till toppen
Annons: