Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1043 ggr
tm-l
3/10/16, 11:47 AM

Byta kamera

Jag funderar detta året på att köpa en ny kamera. Jag har en Nikon D90 men känner inte att jag har mer och lära mig av den. Jag har Nikkor 50mm f/1,8 Thamron 70-200mm f/2,8 Macro som jag använder mest, tanken är också att köpa Nikons egna 70-200 f/2,8 VRII, då jag inte alls är nöjd med thamrons.. Vad tycker ni jag bör köpa för kamera? Jag har tittat lite på D610 & D750, jag kan tänka mig att ge runt 20.000 som max. Jag fotograferar mest djur, men börjat lite mer mer natur och människor också. Har köpt en studioutrustning så kommer fota mycket där också. Tack för hjälpen! :)


Annons:
Inkanyezi
3/10/16, 12:09 PM
#1

Jag tycker att du borde vara lite mer ödmjuk än du har visat i dina inlägg på Foto iFokus. Förra gången svarade du spydigt på helt relevanta svar på frågan du ställde, och nu säger du att du "har en Nikon D90 men känner inte att jag har mer och lära mig av den."

Det är faktiskt inte så att kameran har någon betydelse för hur mycket man kan lära, när man har en kamera som ger alla möjligheter till just att lära sig. Så du har inte alls uttömt möjligheterna att lära dig med din D90, men det kan så klart ändå finnas saker som du inte är nöjd med, där kanske en annan kamera skulle vara bättre.

Så om du preciserar din fråga och talar om vad det egentligen är du önskar dig av kameran och vad du upplever att din nuvarande kamera är otillräcklig för, kanske du kan få bättre svar. Var upplever du att bristerna finns? Vad förväntar du dig att kunna göra med en annan kamera som du inte kan med D90?

MagArne
3/11/16, 7:59 AM
#2

Nikons nya D500 kanske vore något om du vill fortsätta med DX-formatet.
Är du yrkesfotograf?

Upp till toppen
Annons: