Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 868 ggr
Smilla Kanin
2016-03-06 18:09

Trasig kamera?

Hejhej!
Jag vet inte ens om detta är rätt site att fråga på, men jag hoppas kunna få svar på min fråga :)

Jag har haft min Canon EOS 1100D i lite drygt 2 år nu. Jag har använt den flitigt men kanske inte direkt varje dag, men minst 2-3 gånger i veckan.

Idag när jag skulle fota lite grejer inomhus så var den lite småseg vilket den kan vara ibland, men det brukar hjälpa att stänga av och sätta på den. Men problemet är att den ville inte sätta på sig. Den röda lampan som blinkar när jag filmar lös vilket jag aldrig sett den göra innan.

Jag laddade batterierna och satte i dem igen. Då funkade det att ta 1 bild, sedan hängde den sig och stängde av sig själv. Jag provade att ta ut batterierna och sätta i de igen. Då funkade det att ta 1 bild, men sedan hängde den sig. Jag kunde dock ta bilder, men inte se bilderna.

Vad kan detta bero på? Vad är det som är felet? 

Tack på förhand :)

Annons:
Inkanyezi
2016-03-06 18:34
#1

Det kan vara att ditt batteri är slut. Om spänningen går ner mycket när du använder kameran, tar en bild, kan kameran stoppa för att batteriet är svagt.

Om det inte är det problemet kan det vara fel på kameran.

Smilla Kanin
2016-03-06 21:00
#2

#1 Okej tack. 

Vi provade att sätta i ett annat minneskort och det funkade, så den funkar för stunden. Provade innan det att formatera mitt vanliga minneskort men det funkade inte.

Upp till toppen
Annons: