Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

(M) Såpbubblor

2016-01-17 14:43 #0 av: GuUuLd

Passade på att fota lite frusna såpbubblor idag när de är så fint väder.

//GuUuLd,  Admin på: L-mal.se, Redaktör: Örebro akvarieklubb

-IE Photography- 

Instagram: idaephoto

Anmäl
2016-01-17 14:44 #1 av: GuUuLd

En bild till :)

-IE Photography- 

Anmäl
2016-01-21 16:54 #2 av: taylor__lambert

älskar såpbubblor i vintertid! Själv har jag inte tagit mig tiden att gå ut och göra det!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Anmäl
2016-01-22 09:30 #3 av: Delvoriah

Hur många minusgrader behöver det vara för att såpbubblorna ska frysa?

Anmäl
2016-01-22 10:28 #4 av: GuUuLd

Många säger -20 men dessa är fotade i -13 , så runt -10 funkar rätt bra :)

-IE Photography- 

Anmäl
2016-01-22 11:59 #5 av: JazzBass

Fina bilder! Personligen tycker jag snäppet bättre om den andra, den har med lite mer bakgrund och lite ljusreflektioner, som gör det till lite mer än bara en bild på en frusen såpbubbla. Båda bilderna tycker jag dock är för ljusa överlag och saknar "tryck" i lågdagrarna. Lek gärna med curves eller levels i ditt editeringsprogram och justera gråpunkt och svartpunkt så tror jag de får ett ganska stort lyft.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.