Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1976 ggr
Moalinn
1/13/16, 1:12 AM

OT: Göra logga till festival

Jag vet inte var jag ska publicera detta, om ni kan tänka på någon bättre sajt får ni gärna skicka mig vidare! Eller om ni vet någon medlem som är duktig på sånt här, som jag kan kontakta.

Jag sitter fast. Har gjort en logga till en festival som också används i nuläget men jag tycker inte loggan är snygg alls så det hade varit roligt att designa något nytt, men jag lyckas inte komma på något bra. Har hört lite med "kunden" (kompisen, gör detta gratis och av fri vilja) men han har inga bra idéer själv och jag börjar bli lite frustrerad.

Vill ha någon simpel symbol som tillsammans med namnet representerar festivalen. Det är en feministisk punkfestival (musik alltså) med en majoritet av icke-män på scenen. Han vill gärna ha med ett anarkist-a. Namnet är Femipunx (Festival). Loggan som är nu (om man nu kan kalla det logga). Skev och bara allmänt ful, så ni kanske kan förstå varför jag vill göra om och göra rätt. Vill försöka gå ifrån hela den här transsymbolen, men den bör finnas med på ett hörn någonstans (eller något annat som symbol för hela transgender grejen), eller bara göra det snyggare på något vis. Ska försöka designa ett eget typsnitt som passar namnet bättre.

Någon som vet hur jag ska tänka? Tips på sidor med inspiration?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Jalking
1/13/16, 2:47 PM
#1

Det första som slår mig är att symbolen i loggan är för slät, fin och skarp i förhållande till texten och bakgrunden. Jag skulle ha testat att ruffa till den lite och kanske välja en mindre gullig färg än lila. Alla andra färger på affischen känns OK.

Moalinn
1/13/16, 4:34 PM
#2

Tack så mycket!

Det är kompisen som vill ha den i någon "skrikig" färg, helst rosa (men det passade inte på den här affischen). Men man kanske kan göra texten i någon annan färg eller så, istället för själva symbolen. Han har iallafall sagt att han vill ha texten handskriven med en pensel så det är något jag får fixa.

Jag älskar streck och linjer, så har funderat på om man kan lägga "music beats" (kommer inte på det svenska ordet just nu) streck i regnbågens färger (pride) bakom texten men då tappar man transsymbolen. Eller det kanske är så att man helt enkelt ska måla även transsymbolen med pensel, så det ser handgjort ut och får lite mer liv. Samtidigt känns det lite tråkigt att komma med en annan version av den loggan jag redan gjort.

Svårt det här 😕

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Delvoriah
1/14/16, 1:45 PM
#3

Kanske prova att förminska a:et och lägga inuti transsymbolen (samt ändra färg så att de flyter ihop bättre), och sedan lägga texten runt cirkeln av transsymbolen, mellan de utstickande "pilarna". Det vill säga om ordet Femipunx börjar vid dubbeltecknet för kön och går ned mot kvinnotecknet, och ordet Festival börjar vid kvinnotecknet och går upp mot manstecknet.

http://brisingasmycket.se

Moalinn
1/15/16, 12:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Tack! Ska se om jag kan göra något sådant för att se om det blir bättre :)

Vaknade i morse med en idé. Jag vet inte om det är något som fungerar? Någon som har något att säga? Om loggan blir väldigt liten blir texten ihopsmetad och symbolen syns väldigt dåligt, men det minsta den första loggan användes på var ett a6. Kanske kan sära på texten något för att se om det blir bättre. Har ni några tips på hur man kan få lite mer liv i texten?

Edit: Såg nu att i:et är smalare än resten av texten, så ska det såklart inte vara utan det får jag fixa! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
1/17/16, 11:02 PM
#5

Skrotar idén i #4 och går tillbaka till ursprungsidén. Kommer bygga vidare på detta så förhoppningsvis blir jag nöjd till slut! Tack för er hjälp iallafall 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: