Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser

Övrigt
Webbplatser

Bilder på bloggen

2015-12-28 21:17 #0 av: ulraxe

HJÄLP!!!

Jag har en egen blogg och undrar vad får jag egentligen lägga upp för bilder där.??

Mina egna foton,givetvis och om jag har fått lov av fotografen lr ägaren till fotona.

Men hur är det med att knäppa kort i butiker på tex inredningssaker,kläder mm får man det och lägga upp det på sin sida??

Får man ta bilder från affärers hemsida,kataloger mm? Borde ju gå bra för det blir ju extra reklam för dom.

Skulle vara tacksam om någon förklarade ENKELT och lättförståligt vad man får lr inte får göra.

Tack!

Anmäl
2015-12-28 21:19 #1 av: Fridaaaa

Bilder från hemsidor får man inte, då måste man ha tillstånd.

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-12-28 21:30 #2 av: ulraxe

så om jag tex vill lägga ut en inredningssak som visas på Ikeas hemsida så får jag inte använda den i min blogg,fast jag skriver att den kommer från Ikea.Utan behöver deras tillåtelse???

Anmäl
2015-12-28 21:36 #3 av: Fridaaaa

#2 Du måste ha deras tillstånd ja. Aldrig varit med om att de inte godkänt men man måste dock ha godkännande

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.