Annons:
Etikettbildhantering
Läst 1920 ggr
lollynonna
12/15/15, 1:23 PM

Hur för jag över bilderna?

Hej! Jag vet inte om detta är rätt sajt eller inte men det handlar om bilder iallafall.

 Jag är extremt arg just nu, jag har varit ute och fotat min hund med min nikon D60 (om det spelar någon roll) och bilderna från minneskortet går inte att föra över till datorn! Jag har gjort det tusentals gånger förut på exakt samma sätt men nu har bilderna försvunnit då de kommer till datorn. Sätter man i minneskortet i kameran finns alla bilder där, men sätter man det i datorn är de nya bilderna borta och enbart de gamla bilderna är kvar. Hur ska jag göra? Har kollat överallt känns det som men det går inte!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Swadika
12/15/15, 1:41 PM
#1

Har du råkat ändra format på bilderna i kameran så att de inte syns på datorn? Har du provat med sladd om det skulle vara minneskortet det är problem med.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

lollynonna
12/15/15, 1:47 PM
#2

#1 Nej alla bilder är i samma format. Jag har tappat bort sladden, så tyvärr kan jag bara använda minneskortet :( Men bilder som jag fotade tidigare idag syns både på kameran och i datorn, men bilderna som jag fotade några timmar efter syns bara i kameran. Det är jättekonstigt…

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

JazzBass
12/15/15, 3:40 PM
#3

Låter som du kanske måste knalla in i nån affär och köpa en mini-USB -> vanlig USB sladd, och kopiera in bilderna den vägen. Själv har jag flera såna sladdar liggandes hemma, men det hjälper knappast dig då jag ju inte ens bor i Sverige. Men kanske nån kompis eller granne kan hjälpa dig?

När du fått över bilderna till datorn, formatera kortet i kameran och ta som vana att alltid göra det efter att du kopierat över bilderna, om du inte redan gör det. Det minimerar risken för problem.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

lollynonna
12/15/15, 6:02 PM
#4

#3 Jag får höra med någon jag känner om de har en sladd. Vad är formatera? Alltså ändra formatet? Eller är jag helt ute och cyklar? Tack för hjälpen!:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Swadika
12/15/15, 7:14 PM
#5

#4 Det betyder att du i stort sett återställer minneskortet, bra att göra varje gång man fört över bilderna till datorn, men var noga med att ha sparat bilderna för allt som finns på minneskortet försvinner.

Om jag inte har för mig helt fel (har inte min Nikon här hos mig så kan inte kolla på den) så gör du det via menyn - inställningar - formatera minneskortet. Jag har iofs en Nikon D90 men har haft en D60 och har för mig att det var på ungefär samma ställe. Annars står det garanterat i manualen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

lollynonna
12/15/15, 7:43 PM
#6

#5 Okej, då gör jag det så fort jag har fått över mina nya bilder. Tack för hjälpen! Återkommer om det inte funkar haha.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Swadika
12/15/15, 7:55 PM
#7

#6 Hoppas du får över bilderna :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

lollynonna
12/15/15, 8:09 PM
#8

Nej men jag blir galen! Letade rätt på sladden, stoppade in den i datorn och kameran. Kom fortfarande bara upp de gamla bilderna. Startade om datorn, och då kom det inte upp några bilder alls! Provade med enbart minneskortet igen och då funkade det, tryckte på " välj filer" eller liknande men då det laddat klart så kommer det fortfarande inte upp några bilder😭

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

lollynonna
12/15/15, 8:23 PM
#9

Jag fixade det nu. Svårt men nu äntligen! Tack för hjälpen🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: