Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik

Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik

Droppar

2015-12-07 09:24 #0 av: Cindy-

Ni får ursäkta men jag förstår inte riktigt dom här olika rubrikerna. Jag har fotograferat makro, men naturligtvis tar jag emot kritik även om grupprubriken säger annat.

Det har varit lite tråkigt fotoväder. Mest regn och storm där jag bor, så tyvärr har jag inte kunna fotat så mycket. Den här bilden är en av de bilder jag tog när jag testade mitt makro för någon vecka sedan.

Bilden är redigerad i Lightroom.

Anmäl
2015-12-07 11:28 #1 av: JazzBass

Jättesnygg bild! Tummen upp

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2015-12-07 13:21 #2 av: Cindy-

#1 Tack så jättemycket! Ja den här är väl en av få som jag blev nöjd med själv när jag provade mitt nya objektiv. Roligt att du gillar den! Glad

Anmäl
2015-12-07 15:29 #3 av: VSK

Ja riktigt snygg bild. Får man fråga vilket kamerahus och objektiv bilden är fotad med?  (har ej kollat om exif finns).

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2015-12-08 14:43 #4 av: Zpookey

Snyggt :)

Anmäl
2015-12-09 14:02 #5 av: Cindy-

#3  #4 Tack så mycket

Ja kameran är inte någon dyr kamera alls. Det är en Canon 550D. Så småningom ska jag köpa mig en fullformat.

Objektivet är ett Tamron AF SP 90  /2,8 DI VC USD Makro 1:1

Ett suveränt objektiv måste jag säga.

Anmäl
2015-12-13 19:44 #6 av: Niini

Håller med resten, supersnygg! Cool

Anmäl