Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1020 ggr
batmanthebun
2015-12-06 20:51

Vilken kamera?

Jag är en nybörjare inom fotografering och skulle gärna vilja skaffa min första ordentliga kamera. Frågan är, vilken kamera ska jag köpa? Budget på cirka 6000 SEK, men kan gå lite högre. Just nu tar jag mestadels kort på hästar, hundar och kaniner som leker, springer, galopperar, hoppar, etc,  men känner att min nuvarande kamera inte klarar av snabb rörelse. 

Kommer förmodligen att använda Auto mestadels, åtminstone i början innan jag riktigt listat ut hur kameran funkar. 

Så för att säga kort, vill ha en rimligt dyr kamera, enkel att förstå (så även lilla jag kan fatta), bra auto (t.ex fokus) och som tar bra bilder även utan objektiv eftersom det kommer ta ett tag innan jag kommer ha råd med det

Annons:
[Outlawly]
2015-12-06 20:58
#1

Tar bra bilder utan objektiv?  Det är ett måste att ha ju 😃
Jag skulle tipsa om att kolla upp en bra kamera och sen köpa på t.ex. Tradera (inklusive objektiv).
Så köpte jag min första kamera en Canon 450D

batmanthebun
2015-12-06 21:06
#2

#1 Det jag menar är en kamera som har ett bra medföljt objektiv, som man inte behöver köpa vid sidan om

felixhaljeskog
2015-12-06 22:57
#3

Jag skulle nog föreslå en instegsmodell som t.ex. Nikon D3300. Instegsmodellerna är väldigt lätta att lära sig, och det är väldigt många som börjar med dessa. Finns ju för andra märken också men jag har inte så stor koll på dessa.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3313152
I denna länk hittar du en Nikon D3300 med två medföljande objektiv för den budget du nämner att du har råd med. Objektiven är Nikkor  18-55/3,5-5,6 VR II och Nikkor 55-200/4,0-5,6 VR II. Första objektivet är mer allround medans det andra har mer zoom vilket kanske är roligare att ha när man fotograferar djur.

Detta är bara ett tips, finns flera mer kunniga här inne som kanske kan komma med bättre förslag också! 😉

===

Upp till toppen
Annons: