Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1829 ggr
Thotis90
2015-11-28 10:06

Black Friday

Black Friday är igång med massor av pressade priser och bra erbjudanden. Har du köpt eller planerar att köpa någonting fotorelaterat? I sådana fall, vad?

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
JazzBass
2015-11-28 18:31
#1

Köper kanske inte just nu, men är på jakt efter en ny printer. Det är inte det lättaste, men lutar mot en förmånlig Canon Pixma 7750. Min förra som gick sönder var en Epson R1900 A3+-skrivare (13"x19") med pigmentfärger och 8 patroner, och gav utskrifter i proffsklass. Den här har vanligt bläck och 6 patroner, varav en endast är avsedd för text. Jag vill ha en förmånlig skrivare som också klarar matta utskrifter och svartvitt utan färgstick, och det är avsevärt lättare sagt än gjort (hade en del problem med R1900 på den här fronten faktiskt). Hade jag slantarna skulle jag köra på en Epson SureColor SC-P600 A3+-skrivare, men det är nog overkill för mina behov. Den här pixma-modellen har dock både en photo black och en grå färgpatron, som gör att jag tror den klarar svartvitt ändå ganska bra. Få se vad det blir…. Bubblaren är Canon Pixma Pro-100, om man får den till det pris som den för närvarande säljs på på Amazon.com. Vill dock inte åka på moms och tull om jag köper från USA. Nån som vet om Amazon skickar saker även från Europa så man slipper betala sånt?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Thotis90
2015-11-28 18:55
#2

Jag har försökt spara ihop till en ny kamera ganska länge nu och har haft mina ögon på Nikon D7100. Igår hittade jag den på MediaMarkt för 5990 kr (nypris 8490 kr), så jag slog till! Idag har jag en Nikon D3100 som jag köpte -11, som idag har nått över 40 000 exponeringar. Slutaren började strejka för länge sedan och eftersom jag har andra behov idag när det gäller kamera så blev jag så glad när den var nedsatt och kostade precis så mycket som jag hade på sparkontot 😂

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Cindy-
2015-11-29 10:58
#3

#2 Va roligt! Grattis! 🙂

minowi
2015-12-01 13:06
#4

För mig vart det ett batterigrepp till en 5D mark III. Så nu väntar jag bara på kameran som dröjer ca två veckor Kommer bli två långa veckor, sedan får jag äntligen min drömkamera :)

felixhaljeskog
2015-12-01 13:38
#5

#2 Sorry om detta inte hör hit alls, men ska inte D3100 minst klara 100.000 exponeringar innan slutaren börjar lägga av? Känns mer som att slutare har pajat av någon annan anledning, var bara tvungen att fråga 😃

JazzBass
2015-12-01 13:59
#6

#2 & #6 - Ordvalet "började strejka" får mig att tro det är nåt annat fel än slutaren som drabbat kameran. När den ger upp tror jag inte man kan fota en enda bild längre. Men grattis till nya kameran i alla fall, Thotis! Hoppas du blir nöjd med den. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Thotis90
2015-12-01 20:01
#7

#5 Enligt den information som jag har fått fram är det vanligt att en Nikon D3100 börjar bli sämre redan efter 30 000 exponeringar. Jag passerade det för lääääänge sen. 

#6 Jag är övertygad om att det är slutaren som bråkar, för när jag pressar ner avtryckaren så fastnar den och det tar en stund för den att återhämta sig, eller hur man ska säga. Det tar ofta lång tid för kameran att ladda bilden också i seriebildstagning. Hur som helst så ville jag köpa en ny kamera i vilket fall och nu fick jag en bra deal 🙂

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Niini
2015-12-03 09:27
#8

Jag passade faktiskt på och lade in en beställning på Fotosidan Magasin då det var 40% rabatt :)

Upp till toppen
Annons: