Annons:
Etikettövrigt
Läst 5205 ggr
Miltonthedog
10/16/15, 10:21 PM

Stänga av blixten?

Hej! Jag har en väldigt simpel fråga, nämligen hur stänger man av blixten på en Canon EOS 1000D? Jag vet att när man vrider på "ratten" finns det ett läge utan blixt. Men om man till exempel vill använda läget TV utan blixt, hur GÖR man? Jag har verkligen försökt att hitta en lösning på detta med inget svar? Hoppas någon har ett svar på denna hjälpsamma sida :)

Annons:
JazzBass
10/16/15, 10:32 PM
#1

Den borde inte åka upp automatiskt i Tv-läget. Tryck ner den så borde den hållas nere, om nu inte Canon har nån inställning för att automatiskt aktivera blixt även i M, Av, Tv och P-lägena.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Miltonthedog
10/16/15, 10:41 PM
#2

Jo den åker upp i TV Av lägena osv. Skadar man inte kamran om man håller nere blixten? Och hur ska man hålla kamran?

Kameratrollet
10/16/15, 10:48 PM
#3

Det är inte så att det är hjälpbelysningen som spökar?  Stängs av under Egen programmering .

Miltonthedog
10/16/15, 10:49 PM
#4

Nybörjare här ;) Hjälpbelysning? Egen programmering?

Kameratrollet
10/16/15, 10:54 PM
#5

Tryck på Menu. Flik nr sex. In där och leta. Under tiden kan du även kolla vad du har för firmwareversion i din kamera. 1.0.5 eller tidigare kan permanent döda kameran.

Miltonthedog
10/16/15, 10:58 PM
#6

Vänta vad menar du nu? :o Firmwareversion? Och vad då döda min kamera?? Jag vill ju inte förstöra den, då fotar jag med blixt såklart?

Annons:
Kameratrollet
10/16/15, 11:01 PM
#7

Blanda inte ihop sakerna. Firmware är en sak, blixt en annan. Börja med att stänga av hjälpbelysningen genom att gå in i menu, flik nr sex, Egen programmering och vidare till nr sex (tändning med AF-belysning. tryck på SET och välj nr 1 eller 2.

Kameratrollet
10/16/15, 11:03 PM
#8

Verkar inte vara det. Jag testade själv här nyss med min 1000D. Du kan testa att återställa alla inställningar i kameran. Flik nr 6.

Upp till toppen
Annons: