Annons:
Etikettövrigt
Läst 1203 ggr
axa
10/2/15, 8:54 PM

Åkt i backen- error?

Hästen som ska röra och slänga runt på allting slängde kameran i backen (Sony a58).. Den var i fodralet och man kan fotografera som vanligt.  Inga yttre skador.

Dock står det "error" på skärmen i en orange text med en bild på en skakande hand bredvid. Dessutom blinkar en liten lampa rött där man håller handen. Vad betyder det? Hittar inget i pappren som medföljde kameran. Vad bör jag göra?

Annons:
Bagtjesen
10/5/15, 9:55 PM
#1

Kolla att minneskortet sitter i på rätt sätt - det kan ha hoppat lite ur sitt rätta läge. Så pröva att ta ur minneskortet och sätta tillbaka det (men kameran skall vara avstängd när du gör det).


Inkanyezi
10/5/15, 10:42 PM
#2

Felet som visas på skärmen gäller stabiliseringen, och den kan ju skadas av stötar, eftersom det är en rörlig del - sensorn.

axa
10/6/15, 8:25 AM
#3

#1 Okej, jag kollar minneskortet och rättar till det. Hoppas det löser sig då.

#2 Det vore synd, får lämna in den i så fall. Går det att laga tror du om så är fallet?

Inkanyezi
10/6/15, 9:19 AM
#4

Visst går det att laga, men det är ju lite en fråga om vad det kostar.

Min erfarenhet av att lämna in kameror för reparation är att det sällan är idé jämfört med att gradera upp. Nu har ju du en rätt ny kamera, och i just det här fallet hade det säkert suttit bra om det kunde tas ut på en försäkring. Kolla om din hemförsäkring skulle kunna täcka det.

axa
10/6/15, 9:45 AM
#5

#4 Jag köpte en försäkring på kameran som skulle täcka de flesta skador så jag får kolla vidare på det i detalj.

Upp till toppen
Annons: