Annons:
Etikettwebbplatser
Läst 2366 ggr
Alibi
2015-09-29 17:51

Vart sälja bilder?

(Visste inte i vilken kategori jag skulle lägga detta men ligger det fel får ni fixa till det.)

Frågan kanske har tagits upp tidigare men: Vart kan man sälja sina bilder enklast? En webbsida där man kan ladda upp alla sorts bilder utan krångel. Funderade på att använda Shutterstock men tycker det känns konstigt och lite krångligt att man ska ladda upp sitt ID och den baletten.

För er som är medlemmar på Shutterstock och säljer bilder där, hur laddar man upp sitt ID? Det där med skatt och så, måste man göra någonting själv eller löser det sig "automatiskt"?

Finns det annars "bättre"/enklare ställen att sälja sina bilder på?

I'm gonna let my little light shine

Annons:
CarolinePettersson
2015-10-04 11:38
#1

Följer, då jag själv vill veta :)

Kameratrollet
2015-10-04 14:25
#2

Skippa att ladda upp bilder via Shutterstock. Filmer ger mycket mer. Max en minut långa.

hydman
2015-10-05 09:13
#3

Man tar en bild på sitt ID och skickar upp.

Alibi
2015-11-18 19:13
#4

#2 Fast man kan väl göra både och? ;)

#3 Hmm, ja det kanske. Är lite försiktig med vad man lämnar ut men det kanske inte är något problem ändå. Mina fyra sista siffror tycker jag är lite känsligt men ingen kanske kan göra något med det ändå..?

I'm gonna let my little light shine

Joppo
2015-11-21 16:03
#5

#4 Om nån vill se hela ditt personnummer räcker det med att de har tillgång till ditt namn och Ratsit.se. Jag tror dock inte att enbart ens personnummer går att använda i bedragarsammanhang, så du behöver nog inte vara rädd.

Upp till toppen
Annons: