Annons:
Etikettövrigt
Läst 1023 ggr
Edhi
9/22/15, 7:00 PM

Systemkamera till foto/film av hund?

Attans. Nu är fotointresset igång igen. Jag är fast i en ständig jämförelse. Får se om ni här på forumet kan hjälpa mig. Har skrivit på hundar iFokus också men fick tipset att ställa frågan här också :) Saken är den att jag vill ha en systemkamera som går att filma och fota med. Viktigast är fotografering. Det jag är mest intresserad av är djur, natur och kanske några porträtt bilder. Det är väl Canon som jag har i åtanke. Min syster har en sån också så jag kan få hjälp av henne också. Nu är det inte så att jag är helt handfallen vad gäller teknik. Men ändå. Är mest nyfiken på Canon EOS 650D eftersom jag förstått att den har egenskaper som gör filmning bättre. Dessutom har den SLR också, (nu hoppas jag att jag fattat begreppen rätt) som minskar risken för överexponering. Samt en touch-screen. Har hört att det är en av de bättre kamerorna för nybörjare. Om jag nu ska kalla mig en sådan. Ja. Det är mina tankar. Dela med er av era!

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Annons:
JazzBass
9/23/15, 1:08 PM
#1

SLR står för Single Lens Reflex kamera, alltså den kameratyp som i stort alla vanliga systemkameror är av. Så du menar nog nånting annat.

En 650D är säkert helt bra för dina behov (har dock ingen aning om hur bra den är på att filma), men lägg gärna lite krut på objektivvalet. De vanliga 18-55 kitobjektiven är nog inte bästa valet för att fota springande hundar utan jag tror du behöver antingen en längre zoom på typ 18-135mm eller ännu hellre ett skilt teleobjektiv som t.ex. Tamron 70-300/4-5,6 VC.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: