Annons:
Etikettredigera-mina-bilder
Läst 1938 ggr
michellemimmi
2015-09-10 19:55

Vill någon hjälpa mig att redigera en bild?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har försökt att redigera bort allt blänk på den här bilden, men jag lyckas inte alls bra när jag kommer till det där gröna som ligger precis under bilen. Är det någon annan här som kanske är lite duktigare än vad jag är som vill hjälpa mig? :)

Hjärta/Mimmi

Annons:
[VSK]
2015-09-11 08:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Gjorde lite snabbt.

[VSK]
2015-09-11 08:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Gjorde även en liten annorlunda justering av bilden. Fick även minska upplösningen för att den inte skulle bli tyngre än 5 MB och därav komprimeras sönder än mer.

JazzBass
2015-09-11 09:27
#3

TS: Inte hade du möjligtvis UV-filter på kameran när du tog bilden? UV-filter kan lätt orsaka sådana här reflektioner i motljus, så om du hade ett sånt på så ta gärna bort det när du ska fota i motljus.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

michellemimmi
2015-09-11 09:58
#4

#1 Tack så mycket!! Blev mycket finare än när jag försökte mig på det där :) Det är inte riktigt min grej att redigera bort saker just nu. Mitt tålamod är av någon anledning nere på noll. :P

#3 Nej jag hade ju inte det! Kan det vara att jag har haft något damm på linsen som reflekterat?

Hjärta/Mimmi

JazzBass
2015-09-11 10:11
#5

#4 - Njae, det tror jag inte. Olika objektiv är bara olika bra på att hantera motljus tyvärr.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

michellemimmi
2015-09-11 10:16
#6

#5 Ja jag misstänkte det. Jag köpte billigaste kameran med tillhörande objektiv som jag kunde hitta, och då får man ju vad man betalar för också ;) Äsch, tur att det finns photoshop och hjälpsamma människor! 
När jag börjar störa mig på att grejerna inte alls vill som jag, då kanske jag uppgraderar! ^^

Hjärta/Mimmi

Annons:
Upp till toppen
Annons: