Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1107 ggr
pernillaa
8/26/15, 11:42 AM

Reparation?

För någon vecka sen råkade jag tappa mitt Canon EF-S 17-55mm IS USM objektiv i backen vid byte av objektiv. Det tog inte hårt och föll inte högt ifrån men landade i sand och rullade en liten bit i snåren i skogen. Sen dess har det föga förvånande knastrat lite i fokusringen men har annars fungerat bra. Nu får jag dock plötsligt error 01 när jag ska fota låter hela tiden när jag filmar och det står att det inte är riktigt kontakt mellan kameran och objektivet och att jag ska rengöra kontakterna. Jag har rengjort så gott jag själv kunnat och kan inte se något som ser konstigt ut annars. Det fungerar fint med ett annat objektiv. Kameran(Canon eos60D) är köpt begagnad och objektivet köpte jag på cyberphoto, har ingen drulle. Var vänder jag mig för att få den lagad så snabbt och billigt som möjligt. Garantin har inte gått ut men den täcker antagligen inte det här då det var en drulle-grej.

Tacksam för snabbt svar! (ska upp på ett berg i helgen och fota och filma soluppgången)

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Niklas
8/26/15, 11:49 AM
#1

Du hittar Canons servicepartners här: http://www.canon.se/support/consumer_products/repair.aspx Det är dock tveksamt om du kan få det gjort före helgen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

pernillaa
8/26/15, 12:16 PM
#2

Tack. Nä jag misstänkte det. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
8/26/15, 12:18 PM
#3

Har hört något om att man kan köpa någon sort tryckluft på burk och bhlåsa rent. Kan det vara något att prova? Och vad kallas det isf?

Ha en bra dag! // Pernilla

Niklas
8/26/15, 12:22 PM
#4

Jag är tveksam till att det fungerar, men vill du prova finns det på exempelvis Clas Ohlson. http://www.clasohlson.com/se/Dust-off-CRC/34-7416


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Martin
8/26/15, 6:24 PM
#5

Har du kollat din hemförsäkring? De brukar kanske inte vara världsbäst på just fotogrejor men ibland har man drulle där, ibland är det ett tillägg - beror på försäkringsbolag. En vän fick en nu soffa för 9.000 kr med bara en mindre självrisk efter att ha spillt ett glas rödvin i den. Så det kan vara värt att kolla (säkert snabbare avskrivning på fotogrejor).

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: