Annons:
Etikettövrigt
Läst 1403 ggr
abk1991
2015-08-08 13:32

Namn på bilderna

Osäker på vilken sajt, vilken grupp och vilken rubrik jag skulle ha men hoppas det blev hyfsat rätt iaf :)

Ni som brukar skriva era namn på bilderna ni tar, vilka program använder ni för att göra det? Jag vill liksom att bilden ska 'lysa igenom' namnet lite, som på denna bild. Vilket program till PC rekommenderas?

Bilden finns på Bulyckes sida Våra hästar. /Inkanyezi>

Annons:
Bagtjesen
2015-08-08 13:41
#1

Det går att göra i flera program, bl a i Adobe Photoshop Elements, eller dito Photoshop CC, det finns även videos på t ex youtube som visar på hur man gör. Det gäller både om man gör en egen logotype eller om man bara skriver dit text.

En sak du inte skall glömma är att troligtvis alla moderna kameror, små som stora, går att lägga in information om fotografen copyright, namn, adress, epost m m - mycket viktigt eftersom vi oftast? skickar digitala bilder till vänner och bekanta.


Hävert
2015-08-11 09:52
#2

Men om du har lagt in en bild med namnet så måste du väl veta hur man gör?

abk1991
2015-08-11 10:30
#3

#1 Tack :)

#2 inte min bild 🙂

Inkanyezi
2015-08-11 11:28
#4

#3 Det är enligt iFokus regler inte tillåtet att utan tillstånd använda någon annans bild på forumet, och det är också ett brott mot svensk lag.

Alla bör vara medvetna om att man inte får posta andras bilder. Vi har en artikel om det på Foto iFokus: http://foto.ifokus.se/articles/4f74402f88f472084c002f0f-upphovsrattslagen?discussions-1

Där finns länkar till Upphovsrättslagen, som tillerkänner upphovsmän ensamrätt att förfoga över sina verk.

Bagtjesen
2015-08-11 11:34
#5

Precis som Inkanyezi säger, men du kan rätta till det nu, och ange vem som är upphovsrättsinnehavare, det står i foruments kommentarer att det är ett accepterat sätt att hantera saken på.


Upp till toppen
Annons: