Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1192 ggr
schnecke
8/5/15, 10:25 PM

(M) Självporträtt

Oj, här var det länge sen man hängde. Nu är jag tillbaka med mer erfarenheter! Hängde på denna sida 2010-2011 tror jag. Nu är äntligen intresset tillbaka och jag bjuder på det jag gillar mest att fotografera, jo självporträtt faktiskt! Haha!

Vad tycker ni? Kommer finnas en till bild nedanför! 😊

Annons:
schnecke
8/5/15, 10:28 PM
#1

Och här har vi andra bilden! 😉

schnecke
8/6/15, 12:44 AM
#2

Juste!! Jag glömde ju Exif!

Bilderna är tagna med min gamla goding Nikon D5000 och standardobjektivet 18-105mm 3,5-5,6 👍

Första bildens EXIF:
Slutartid 1/200 Bländare 4 ISO 200 Vitbalans "molnigt" Redigerad i FotoR

Andra bildens Exif
Slutartid 1/125 Bländare 4 ISO 200 Vitbalans "molnigt" Redigerad i FotoR

Bagtjesen
8/6/15, 4:46 PM
#3

Ville nog ha haft mer detaljrika (antalet pixlar) på bilderna. De är små och förstoras inte upp om man dubbelklickar. Tycker det är bättre på (M) och (H) att lägga upp så stora bilder som du får lov att lägga upp, för sedan krymps de ner till ett behändigt format när de visas initialt, och så stort som det går/får när man dubbelklickat på den. Men hinner nog inte mycket mer än så här, får gäster en vecka om ett par timmar…


schnecke
8/6/15, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag testar igen att ladda upp på annat sätt!

schnecke
8/6/15, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Testar med andra bilden också!

Bagtjesen
8/6/15, 5:04 PM
#6

OK, lite snabbt då! "Trolltrumman", tyvärr lite överexponerad i trummans vita delar, och den försvinner lite mot den kvistiga bakgrunden. Rent tekniskt sett annars inget att anmärka på. Bra att den är lite "off center" men du kunde stått mer till höger i bild. Bildmässigt så är det just det där att bilden förmedlar lite nytt och gammal i blandning (modern industriskog vs trolltrumma i st för trollskog och trolltrumma) som stör mig - inte så konsekvent!

Vad gäller porträttet rakt framifrån och i färg, så lider det också lite av samma bakgrundsproblem. Bättre exponerad, men då är det inget helvitt.

Bild 1 säger dock mer än bild 2 som är lite "ödslig" - tror att jag saknar en gest eller något liknande för att den skulle bli mer spännande?!


Annons:
Upp till toppen
Annons: