Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Nybörjare

(N) Ännu en hund

2015-08-04 05:24 #0 av: Anna_4444

Hej!

Gillar foto, men är jättedålig på att planera motiv.

Detta foto taget med min lilla Casio kompaktkamera

Anmäl
2015-08-04 10:50 #1 av: Nalle43

Det viktiga tycker jag du visar med den här bilden. Det är inte prylar och planering  som är det viktiga, utan att fånga rätt ögonblick.

Bra bild. Man undrar vad hunden är så intresserad av.

Anmäl
2015-08-04 11:20 #2 av: Anna_4444

Tack så mycket:)
Ja, inte kamerans pixlar, som avgör.
Denna lilla terrier är intresserad av Allt :)

Anmäl
2015-08-04 11:32 #3 av: Bagtjesen

Mycket bra nybörjarbild, och ansiktuttrycket är väldigt bra, och väldigt detaljrikt. Kanske hade bilden blivit lika bra eller bättre om du fått med hela öronen och hårtofsen  - det är ofta så att man vill gå in lite för nära som nybörjare, särskilt om man vill experimentera med kamerans gränser.

Men en fin bild som fångar precis det där hos en hund som ligger och har sina funderingar över vardagen.

Anmäl
2015-08-04 12:53 #4 av: Anna_4444

Tack!
Bra tips! Kanske jag borde haft med öron & hårtofs?

Anmäl
2015-08-04 13:03 #5 av: Bagtjesen

Ibland är det lite bättre att backa tillbaka en aning och få med mer, det som inte riktigt passar in i bilden kan man ju ta bort (beskära bort) - det är svårare att få dit något som inte var med i originalbilden...Skämtar

Anmäl
2015-08-04 13:37 #6 av: Anna_4444

Ok, måste testa det:)

Anmäl