Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 3123 ggr
nitisen
8/2/15, 5:40 PM

(H) Finsk lapphund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då kör vi! Hit me!
En bild på min galning på väg ut i vattnet (100000 bilder och ingen då han är riktigt i luften 😡).

Jax <3

Annons:
Anna_4444
8/4/15, 8:09 AM
#1

Jättefin bild! Gillar action bra kompostion

Bagtjesen
8/4/15, 11:23 AM
#2

Rigtigt bra, men det saknas lite för ful pott! Alla dina inställningar ser ut att vara helt perfekta så det är inget att klaga på där. Bra objektiv, 50mm och du stor bländare (f1.8) gör att du trollar bort det mesta av bakgrunden. Tyvärr ser det ut som om du lutat kameran en del och träden i bakgrunden blir sneda, och framförallt stolpen som går bakom/genom hundens rygg. Visserligen ser bilden mer "spänstig ut" då hunden då hoppar lite uppåt/framåt, men om horisonten eller stolparna varit horisontella respektive vertikala så hade det blivit mer "dykstil".

För min del så förmedlar en aktion-bild lite rörelse så att bilden kanske inte är helt frusen, utan att du tillåter dig att ha någon liten rörelseoskärpa gärna i någon del av t ex tassarna. Kanske hade 1/400s varit aningens bättre!? Har du tagit så många bilder som du säger så har du kanske några som du tycker är lite misslyckade, men som kanske förmedlar aktion/rörelse aningens mer.

Ser att bilden varit inne en vända i CS då har du ju möjligheter att provbeskära och räta upp bilden, det kan vara vär ett försök, och kan du så försök trolla bort stolpen i ryggen.

Men allt beror ju egentligen på vad du verkligen ville åstadkomma? Ville du åstadkomma en bild som var helt frusen och med perfekt fokus och skärpedjup så är det bara den lutande bakgrunden som stör mig en aning. Men ändå en mycket bra bild.


Cindy-
8/6/15, 9:56 AM
#3

Störtskön bild tycker jag! Gillar också de ljusa härliga färgerna! 🙂

Upp till toppen
Annons: