Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 1687 ggr
Tokyo
7/13/15, 6:55 PM

(N) Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja få lite kritik på den här bilden, helt oredigerad. Är den för mörk? Om jag har förstått det rätt ligger fokus på pälsen på sidan av huvudet till vänster, har kameran på autofokus och det blir inte alltid på topp. Personligen gillar jag att hon blickar ut över bron, man undrar kanske lite vad som finns bortom den? Stör det röda huset i bakgrunden?

Vad tycker ni?

Annons:
JazzBass
7/14/15, 7:58 AM
#1

Också det här är en välkomponerad bild men igen lite väl mörk. (Jobbar du på en väldigt ljus dataskärm kanske?) Det kanske inte är ett direkt problem här dock, då det lite dämpade ljuset kan bidra med lite extra stämning.

Det bästa med den här bilden är att den innehåller en berättelse. Man ser att katten tittar mot huset bakom bron (det ska absolut vara kvar) och man undrar om den väntar på nånting speciellt? Bron skapar en linje som guidar ögat genom bilden och bidrar med mycket djup.

Väldigt fint fotat tycker jag! 👍

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Tokyo
7/14/15, 11:53 AM
#2

#1 Tack så jättemycket! Jag vet inte om min dataskärm är ljusare än någon annans, det kanske den är. Här tror jag dock inte att jag vill ljusa upp bilden faktiskt, och tack för de fina orden!

Upp till toppen
Annons: