Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1407 ggr
Moalinn
7/6/15, 3:33 PM

(H) Vid havet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite nyfiken på vad ni tycker om den här bilden? Jag själv har en sån där "hatkärlek" till den. Ena stunden tycker jag att den blev riktigt lyckad men andra så känns den rörig och inte alls bra. Skärpa och färger är det jag är mest osäker på men all kritik uppskattas! 😃

Mina bilder blir väldigt gråa på iFokus så rekommenderar att ni trycker upp bilden för att få lite mer färger!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Inkanyezi
7/6/15, 5:19 PM
#1

Skärpan tycker jag inte finns något att klaga på, men den är lite mörk och murrig, vilket kan hänga ihop med två saker - den ena är din bildskärm, och den andra är att du har spart bilden i aRGB, som inte är färgrymden som funkar helt bra på nätet i webbläsare. 

Jag antar att du har råfilen till bilden, och jag skulle kunna tänka mig att den ger ett bättre intryck om man lyfter kurvan lite till vänster, så att färgen i de mörkare delarna kommer fram bättre.

[VSK]
7/6/15, 7:37 PM
#2

Ser ut som bilden lutar lite åt höger.

Moalinn
7/7/15, 10:07 PM
#3

Då undrar jag såklart hur man ändrar till sRGB i photoshop cc? :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
7/7/15, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hittade den magiska knappen när jag skulle spara om bilden. Däremot försvann alla färger så det blev inte så mycket bättre på den biten men jag rätade upp den något. Får redigera om bilden när jag får tillbaka photoshop i slutet på månaden!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: