Annons:
Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1266 ggr
Anngerd
2015-05-28 22:19

fota vid studentbal

Hej! Jag ska fota vid studenten, innan balen. Dejag ska fota är båda balklädda och vi ska vara utomhus. Jag kommer att fota vid 16.00 tiden och vara ute. Jag har en canon systemkamera med vanligt objektiv och ett för porträttfoton, 50. Jag tar tacksamt emot alla tips så att mina bilder klir så bra som möjligt.

Annons:
uffelarsen
2015-05-29 10:17
#1

Det beror ju mycket på hur du vill ha dina bilder dvs mycket beror på din smak. vill du ha "vanliga" snygga enkla bilder så se upp med solen,  den ger ett väldigt hårt ljus och kan förstöra färgerna i bilden och ge en massa fula skuggor samt ge dig problem vid exponeringen, välj i så fall om möjligt ett läge där solen inte tar över allt ljuset samtidigt så kan du få problem med att ljuset inte räcker till riktigt, du kan då prova med en blixt som du ställer styrkan själv på och ställer in sync på bakre ridån i kameran med rätt balans så kan du få finfina bilder på det viset , Man kan skriva hur mycket som helst men allt beror ju på dig , hur du vill ha bilderna , hur bra du känner din kamera ,  hur väl du är insatt i hur ljuset funkar , hur bra kunskaper du har om fotografi osv osv, i värsta fall så kan du ju alltid sätta på "auto" och ta dina bilder ändå :-) Tyvärr finns det inget läge på kameran ännu som vet vad fotografen vill ha och som sedan tar dom bilderna :-)

Upp till toppen
Annons: