Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Kamera startar ej

2015-05-10 20:22 #0 av: Sofifi

Jag har en Konica Minolta Dynax 7D. Idag när jag skulle starta den hände ingenting. Även fast jag slagit på på-knappen så var kameran fortfarande lika död som när den var avstängd. Testade att ta ut batteriet och sätta in det igen, men inget hände. Fulladdade batteriet och testade igen, inget resultat.

Har inte använt kameran på ca. ett halvår, så problemet kanske kan sitta i det?

Tänkte att någon fotokunnig här kanske har någon aning om vad problemet kan vara?

Läste om att det kan ligga oxid på batteripolerna, är det relevant? Och hur löser man det i så fall?

Anmäl
2015-05-10 20:25 #1 av: Florrpan

Batteriet kan ha dött efter att varit liggandes så länge?

Anmäl
2015-05-10 20:29 #2 av: Sofifi

Vad kan man då göra åt saken? Köpa ett nytt batteri eller kan man ladda upp det på något sätt?

Jag har ett extra batteri som ligger i en låda, borde det funka?

Anmäl
2015-05-10 20:30 #3 av: Florrpan

#2 Det låter väl logiskt att... testa det andra betteriet också?

Anmäl
2015-05-10 20:37 #4 av: Sofifi

Testade det andra batteriet och kameran startar fortfarande inte. Kan felet ligga i själva kameran och inte batteriet?

Anmäl
2015-05-10 21:46 #5 av: Florrpan

Antingen kameran eller batteriet. Helt omöjligt att svara på härifrån.

Anmäl
2015-05-10 22:10 #6 av: Sofifi

Så du har ingen aning om vad man kan göra åt problemet?

Anmäl
2015-05-11 06:27 #7 av: Florrpan

#6 jag har ingen erfarenhet av den kameran.. så kan inte hjälpa dig mer. Har sökt men inte hittat någon lösning.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.