Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1465 ggr
Jenna_Nord
4/11/15, 6:01 PM

Prisvärt objektiv?

Hittat ett begagnat objektiv, ett nikon nikkor af-s dx 55-200mm f/4-5.6g ed vr för 900. Min tanke är att jag behöver ett objektiv för att kunna fota till exempel hundarna på avstånd när dom springer, travande hästar osv och ändå få bra och skarpa bilder. Är det prisvärt? Tacksam för snabba svar!:)

Mvh Jenna

Annons:
JazzBass
4/11/15, 10:31 PM
#1

Det är mycket prisvärt. Kanske inte det allra snabbaste objektivet utan snarare tvärtom, men om man har råd att missa några bilder funkar det nog hyfsat åtminstone i goda ljusförhållanden när man lärt sig hantera det samt kameran, inte minst måste man kunna det som står i kameramanualen om följande autofokus. När jag hade det här objektivet (eller egentligen den äldre versionen utan stabilisator) tyckte jag väldigt mycket om det, inte minst med avseende på bildkvalitete.

Vill man ha nåt märkbart bättre kostar det också mycket mer.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Jenna_Nord
4/11/15, 11:53 PM
#2

Tack så mycket för ditt svar! Pratade med en vän som jag fick köpa ett objektiv av istället, snäppet bättre. Blev en Nikon Nikkor AF-S DX 55-300 G ED VR för 1500. Hoppas att det uppfyller mina förväntningar!:)

Mvh Jenna

JazzBass
4/12/15, 8:42 AM
#3

Ja det var en bra deal. :-) Av vad jag förstått har det också snabbare autofokus än 55-200. Grattis till objektivet!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: