Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Prisvärt objektiv?

2015-04-11 18:01 #0 av: Jenna_Nord

Hittat ett begagnat objektiv, ett nikon nikkor af-s dx 55-200mm f/4-5.6g ed vr för 900. Min tanke är att jag behöver ett objektiv för att kunna fota till exempel hundarna på avstånd när dom springer, travande hästar osv och ändå få bra och skarpa bilder. Är det prisvärt? Tacksam för snabba svar!:)

Anmäl
2015-04-11 22:31 #1 av: JazzBass

Det är mycket prisvärt. Kanske inte det allra snabbaste objektivet utan snarare tvärtom, men om man har råd att missa några bilder funkar det nog hyfsat åtminstone i goda ljusförhållanden när man lärt sig hantera det samt kameran, inte minst måste man kunna det som står i kameramanualen om följande autofokus. När jag hade det här objektivet (eller egentligen den äldre versionen utan stabilisator) tyckte jag väldigt mycket om det, inte minst med avseende på bildkvalitete.

Vill man ha nåt märkbart bättre kostar det också mycket mer.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2015-04-11 23:53 #2 av: Jenna_Nord

Tack så mycket för ditt svar!
Pratade med en vän som jag fick köpa ett objektiv av istället, snäppet bättre. Blev en Nikon Nikkor AF-S DX 55-300 G ED VR för 1500. Hoppas att det uppfyller mina förväntningar!:)

Anmäl
2015-04-12 08:42 #3 av: JazzBass

Ja det var en bra deal. :-) Av vad jag förstått har det också snabbare autofokus än 55-200. Grattis till objektivet!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.