Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 973 ggr
Niini
4/8/15, 11:04 PM

(M) Solnedgång på savannen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Evigheter sen jag slängde upp nån bild här senast så nu tänkte jag i skulle få tycka till om en av kvällens verk.  😃

Annons:
JazzBass
4/9/15, 10:49 AM
#1

Det här är nog en lite svårbedömd bild. Många säger ju att en bild måste ha nånting skarpt för att vara bra, men jag gillar inte såna absoluta regler. Här tycker jag de avmättade färgerna, kompositionen, och avsaknaden av ett skarpt motiv skapar en något ödesmättad stämning. Innehållsmässigt saknar jag ändå någonting mer konkret att fokusera på i bilden.

Tekniskt verkar versionen du lagt upp vara sparad i en lite sämre jpegkvalitet, då man kan se lite posterisering i tonövergångarna, men det är en detalj som troligtvis endast märks på den här bilden ovan. Är originalet i råformat borde du få bättre resultat om du exporterar bilden till jpeg med 100% kvalitet istället.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Niini
4/9/15, 1:14 PM
#2

Joo, vet många som skulle avsky denna och tanken var precis som du påpekar att frångå reglerna och leka fram en bild. Kanske det kunde vara något, en nyckelpiga, fågel eller myra som "chefen" skulle sagt ;)

Angående formatet så är det tyvärr en väldigt förminskad jpg, från 5000+ px -->  800 px innan iFokus ville samarbeta med mig..

Upp till toppen
Annons: