Annons:
Etikettredigera-mina-bilder
Läst 1610 ggr
Westinan
2015-04-01 20:07

Hjälp med PhotoShop

Hej! Jag ska göra en svenska uppsats med tillhörande bild som ska förmedla en känsla eller förstärka själva storyN. 
Självklart hittar jag ingen blid som passar perfekt eller åtminstone så jag känner att det kan funka. Därför ber jag någon vänlig själ att hjälpa mig, att få bort texten "Will Herondale" och på något sätt få in körsbärsblommor lite diskret i bakgrunden.

Skulle göra min dag, min vecka och troligen mitt betyg.
Tack på förväg! :) 

Bild borttagen / mod

Annons:
JazzBass
2015-04-01 22:19
#1

Tyvärr, om det inte är din bild har du inte rätt att publicera bilden här eller nån annanstans, det är brott mot upphovsrätten så jag var tvungen att ta bort den. Dessutom - det sista vi vill göra är att ge en bild av att det är ok att ta andras bilder och redigera bort text från dem. Sådant ser vi allvarligt på här.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Westinan
2015-04-02 20:03
#2

Ursäkta, jag la ut den här då jag trodde att jag snart skulle få tillstånd utav ägaren. Dock har hon inte svarat, troligen pga tidsskillnaden. 
Det är så svårt och få tag på en bild som ska passa till det jag har skrivit och att få tillåtelse att låna den och jag har ingen möjlighet att fixa en bild själv. 
Men detta ska inte upprepas, jag ber om ursäkt.

Westinan
2015-04-03 13:29
#3

Hej igen. Jag har nu fått tillstånd av ägaren och vill bara påpeka att "Will Herondale" är en karaktär ur en bok och "The Manila Institute"som står smått under är personen som äger bilden.
Är det nu okej att ta bilden och få in körsbärsblommor, bort med Will men behålla "The Manila Institute" ? Eller är det fortfarande mot någon lag? 
Jag är dåligt insatt men är det ändå ett brott om jag fått tillstånd, att lägga upp den här och be om hjälp?

pellepiano
2015-04-04 10:21
#4

Om hon skulle vara fotografen är det inga problem. Eller har tillstånd från fotografen. Hon verkar ju dock använda andras bilder, vad jag kan se, för att göra "egna" omslag ( fanart ).

Inkanyezi
2015-04-04 12:21
#5

#3 Du bör kunna visa skriftligt vilken licens du har för bilden, där det också anges om du får göra ändringar i den.

Har du en licens som låter dig använda den på det sätt du vill, så är det inte något problem, och mitt förslag är då att du vänder dig till en annan sajt på iFokus, Bildredigering iFokus, där det finns betydligt fler som gärna hjälper till att redigera bilder. Du bör presentera din licens tillsammans med bilden du vill ha ändrad. Licensen måste uttryckligt ange vad du får göra med bilden.

Du bör ta en grundlig titt på Upphovsrättslagen och särskilt dess två första paragrafer, som gäller vem som får publicera och redigera och visa bilder. Det krävs alltid tillstånd från upphovsmannen för att ens få visa en bild offentligt. För att få göra ändringar i den måste man ha tillstånd att ändra bilden.

Westinan
2015-04-05 00:47
#6

Tack så mycket för all hjälp!

Annons:
Upp till toppen
Annons: