Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1233 ggr
LillPom
2015-03-15 09:15

Ett självporträtt, Reload the Gun

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har försökt experimentera lite med redigering så jag har gjort något  jag aldrig har gjort förut och ser om det kan vara något  :) Det är lite spel insperat så det ska få någon form av ''spel grafikton'' istället för real om ni förstår vad jag mixade med :P  Det är inte 100% vad jag ville men jag sitter fortfarande att lär mig tekniken :P

Försöker att komma tillbaka till foto efter en tyvärr paus…

Annons:
Huygens
2015-05-23 23:01
#1

Jag försöker hitta bildens "hemvist". Är det en spelbild, en filmbild, surrealism, krigsscenario, mardröm, bokomslag eller vad? Jag kan inte få det att bilda något tydligt. Jag tror att det är den aningen för stora skjortan och textilvalet som inte gör bilden begriplig. Om det istället varit en tjock, varm utomhusoverall för en grovarbetare, hade det gått att tänka sej en scen som passar bakgrunden, men nu är det svårt. Och varför är håret så rufsigt. Om det är en filmscen och hon precis smällt av en bomb, hur kan silkesskjortan vara så oskadd?

Håret är dessutom så mörkt att det försvinner på min skärm.

Den grova handen är cool, så om ansiktet varit lite mer "grovt" hade dom matchat varandra.

Bagtjesen
2015-05-25 20:03
#2

Det är handens vinkel som gör den så vriden och överdriver senorna på ytterhanden. Pistolen blir mer som en symbol, den är inte uttecknad, den blir bara en svart kontur. Även om det inte är min favoritgenré, så förstår jag varåt du vill komma.

På mina skärmar ser bilden rätt ok ut, därför jag tror att du ville ha det lite så - och då har du lyckats med vad du tänkt dig.

Fast, jag skulle jobba lite mer med detaljerna i håret det skulle göra bilden lite "grövre" och bli mer enhetlig, på ett sätt.  Tycker att även det som är lite motsatser kan ge en tankvärd bild, och då menar jag det mesta åt det grova hållet men ansiktet aningen mjukare. "Malplacering" kan fungera.

En bra sak i bakgrunden är vinkeln uppe i vänstra hörnet. Passar bra med att hon står lite till höger.

/Bägtjesen


Upp till toppen
Annons: