Annons:
Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 1274 ggr
Anna
3/5/15, 2:27 PM

Säljes: Nikkor 80-200/2.8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Intressekoll för mitt Nikkor AF ED 80-200mm F2.8 D.

Ljusstark telezoom från Nikon. Äldre versionen med skjutzoom. Mycket fint optiskt skick - inga skador på glaset, har aldrig haft problem med fokuseringen, snabb och träffsäker. Använts både på DX och FX och ger utmärkt resultat på båda. Normalt slitage utvändigt, några små skav/repor, ingenting som stör. Säljes enbart p.g.a uppgradering.

Bakre lock, linsskydd och motljusskydd medföljer.
Om annonsen finns kvar finns objektivet kvar!

Finns i Tranås (norra Småland), kan skickas. Kontakt sker via mejl till fotograf@annaattlid.se.

Annonsen finns även  på Blocket.

3500:-

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
uffelarsen
3/5/15, 9:03 PM
#1

uppgradering ? till vad? detta är en absolut toppglugg . jag hade gärna köpt den som backup glugg men har tyvärr andra prioriteringar som måste gå före. Hade jag ägt en så hade jag inte sålt den för 3500:-  då hade den legat  som backup i objektiv lådan  :-)

Anna
3/5/15, 9:15 PM
#2

#1 Visst är det en toppenoptik - jag har haft den sedan 2007 och aldrig varit missnöjd. :) Jag ska byta upp mig till Nikkor 70-200/2.8 VR istället, men har tyvärr inte möjlighet att samla på mig objektiv - driver företag i liten omsättning och behöver ha ett "flow" där om jag köper ett objektiv får jag helt enkelt sälja ett annat. 

Den här äldre versionen med skjutzoom snittar på runt 4000:- om man kikar runt. De nyare varianterna kan däremot kosta upp emot 6-7000:- begagnade.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Glorious
3/10/15, 9:46 AM
#3

Jag kan vara intresserad men har inte pengarna just för tillfället (student). Så är någon på att köpa så får de såklart gå före. Men jag kan stå i "kö" och spara så länge ;)

Upp till toppen
Annons: