Annons:
Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 2016 ggr
Ipola
2015-02-26 13:57

Lite olika bilder på reptiler och andra djur!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9

Det var ett tag sedan nu men har inte direkt visat bilderna så mycket. 
Besökte en skola som har ett eget litet zoo. Fick då tillåtelse att ta bilder på deras djur till ett skolprojekt. 

Jag är medveten om att det kanske inte är dom bästa bilderna, heller inte bästa redigeringen eller skärpa på vissa utav dom. Men har själv också i åtanke att alla djur inte direkt var stillastående, man fick fick ta vad man fick helt enkelt! Det var heller inte lätt att ta från olika vinklar då vissa utav djuren inte fick tas ut (Alltså var dom kvar i sina akvarium eller burar). Så vissa utav dessa är tagna genom glas, så som på ormen och grodan.🙂😃

Bild ett: En liten mus, svår liten filur att ta bild på! Ställde sig dock perfekt till sist.

Bild två: Majsorm, fick dom att flytta på stenen som den sov under en liten stund.

Bild tre: Groda, tagen genom glas och den var längst inne så lite svårt att fotografera. 

Bild fyra: En råtta som var lite blyg utav sig, fick locka den med tomat flera gånger, men lyckades bara få två bra bilder då den var för snabb för mig! 

Bild fem: En skäggagam, fick många bra bilder på denna, den verkade nästan lite stolt utav sig. Också tagen genom glas.

Bild sex: En liten gerbil som vackert poserade för mig ovanpå sitt hus. :)

Bild sju: Orm (Osäker på vilken sort) Vet inte om den tyckte om mig eller inte, men den närmade sig mig under tiden jag fotograferade den. 

Bild åtta: Chinchilla, redigerade om bilden till svart/vitt då jag tyckte det gav en bättre känsla samt gjorde bakgrunden finare. Den ser dock ut att vara rädd för mig, kan intyga att den inte vart den då den lät mig klappa den. :)

Bild nio: En till bild på en orm, dock honan den här gången. 

Bild tio: En geckoödla, fick ta ut denna utanför där den bodde för att låta den gå runt och bli fotograferad, tyckte jag fick en bra bild, gillar speciellt hur hans ögon ser ut! 

Edit: Oj, blev ett rätt långt inlägg med en massa bilder, ber om ursäkt för detta men ville visa! Under den här dagen tog jag bilder på kanske 15 olika slags djur, jag knäppte av cirka 650 bilder under dom timmarna jag var där men fick inte till så många bra bilder då det var rätt svårt att fotografera djur. Kan säga att jag nu respekterar alla bra djurbilder då jag vet hur svårt det är! 😃😛

Annons:
Ipola
2015-02-26 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild nummer fyra visades inte så bra i bildspelet då det är en "ståendes" bild. Så här kommer den!

JazzBass
2015-02-27 09:52
#2

Många riktigt fina bilder! Den klart bästa enligt mig är bild 5, på skäggagamen. Gillar det gula på ödlan i kontrast med den blå bakgrunden, och kompositionen är utmärkt. Andra favoriter är 1, 8 och 10.  I första bilden är det uttrycket som gör hela bilden, man blir glad av att se på den. Ljuset kunde dock varit varit bättre. Måste också ge bild 2 ett hedersomnämnande för mycket bra komposition. 🙂

Fint fotat! Tummen upp

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: