Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 974 ggr
[Tezz!]
2/17/15, 9:05 PM

sony alpha 57?

Hej! 🙂

Jag letar nytt objekt till min bästa vän, (har ett DT18-55mm zoomobjekt) men skulle vilja ha ett till/ ett nytt. Jag skulle vilja ha ett som är bättre i mörker, eller har det med blixten att göra? 🤔Vad skulle ni rekommendera? Var skulle ni köpa det? Jag har inte haft tid innan att använda den speciellt mycket utan det är mest om man ska göra något eller om man har tråkigt en dag och går ut och tar kort på allt mellan himmel och jord. Därför tänker jag inte lägga hur mycket på ett nytt som helst men är medveten om att det kostar. Om ni möjligen vet något billigare ställe att köpa de på så säg gärna till.

Annons:
Stiw42
5/8/15, 2:39 PM
#1

Om den ska fungera i dåligt ljus så bör en prioritera en så stor bländare som möjligt (med andra ord ett så litet blåndartal, typ f1,4). Om du vill komma billigare undan kan en gammal manuellt objektiv vara något (med brännvidd 50mm och bländare under f 2 går att köpa för under 200kr på tradera). Dock behöver en då en adpater för att den ska passa, de finns också på tradera men är billigare på ebay. Kan rekomendera almänt att kolla på objektiv med gänga m42, de brukar vara lätta att hitta i.

MalSv
5/22/15, 6:58 PM
#2

Tänk bara på att m42-objektiven bara går att köra manuellt och utan autofokus.

Upp till toppen
Annons: