Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Fotografera landskap & natur. Ej kritik

Trädet

2015-02-17 19:56 #0 av: JazzBass

Tog ett par bilder i julas på ett gammalt träd i Karis i södra Finland. Har inte kommit mig för att publicera dem nånstans förrän nu. Blev väldigt nöjd med just dessa, men kan inte riktigt bestämma mig vilken jag gillar bäst. Vad tycker ni?

Båda bilderna är tagna med min Nikon 1 S1 i helmanuellt läge med normalobjektivet 18,5/1,8 på f/8 och på iso 200, den svartvita med 1/50s slutartid och den i färg med 1/100s.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2015-02-17 19:57 #1 av: JazzBass

Den svartvita.

Anmäl
2015-02-17 20:45 #2 av: soren-p

Wow, jag gillar verkligen ljuset och kompositionen i #0 Tummen upp

Anmäl
2015-02-18 06:47 #3 av: JazzBass

#2 - Tack! Glad

Anmäl
2015-02-18 11:48 #4 av: Anna

Läckert!

#0 faller mig mest i smaken, både kompositionsmässigt samt färgmässigt - färgerna är alldeles för magiskt fina för att utelämnas (som i #1) Glad

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anmäl
2015-02-18 15:23 #5 av: mieeow

Jag föredrar nog också den första bilden! Att bilden är i sidan av bilden gör bilden intressant, Och det känns som att grenarnas slingrighet blir tydligare av färgen på himlen i bakgrunden, och så känner jag att det är så vanligt med svartvita bilder på träd, att det med färg känns mer intressant! :)

Anmäl
2015-02-18 17:29 #6 av: JazzBass

Tackar för kommentarerna! Det är rätt klart vilken som folk föredrar när man ser på kommentarerna och bra inlägg-rösterna. Själv gillar jag fortfarande båda, men ljuset kommer lite mer till sin rätt i färgversionen, det håller jag med om. Glad

Anmäl
2015-02-18 17:35 #7 av: pellepiano

Jättefin bild. Den i färg. Den i svartvit blir mycket mer alldaglig.

Anmäl
2015-02-18 17:49 #8 av: JazzBass

#7 - Tackar! Glad Jo, jag kan hålla med om det.

Anmäl
2015-02-19 13:57 #9 av: Niini

Den i färg är snyggare enligt mig, men så är jag inte så mycket från gråskala överlag heller :)

Anmäl
2015-02-19 14:19 #10 av: VSK

Färgbilden är helt klart ljuvligast att kika på enligt min smak. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-02-19 14:33 #11 av: JazzBass

#9, #10 - Tackar för era kommentarer! Glad

Anmäl
2015-02-19 14:38 #12 av: VSK

Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.