Annons:
Etikettövrigt
Läst 1090 ggr
Mollypierce
1/27/15, 8:05 PM

Tips på objektiv

Jag är riktigt nöjd med ett av mina objektiv (ett objektiv som typ zoomar eller hur det nu var.)  Objektivet gör bilden kristallklar och allting blir perfekt. Men objektivet som jag fick med min kamera är inte den bästa, det är ett 18-55 mm. 

Jag skulle gärna villa ha lite tips på objektiv som inte kostar mer en 3000 (gärna mindre om det går). Jag vill kunna fota sminkprodukter, outfitbilder, bilder på människor och vanliga utebilder. Kanske bör tillägga att jag har en canona eos 1200d

Annons:
MagArne
1/27/15, 8:18 PM
#1

Kan du förklara vad det är du inte är nöjd med med ditt 18-55mm objektiv?
Vad tycker du att du saknar?
Vad för typ av bilder är det du misslyckas med?
Har du möjlighet att lägga upp en oredigerad misslyckad bild så vi kan lista ut vad problemet är?

Mollypierce
1/27/15, 8:48 PM
#2

problemet är helt enkelt att bilderna blir helt ofokus

MagArne
1/27/15, 9:00 PM
#3

#2 Befarar du att objektivet är trasigt?
Blir allt på bilden ur fokus eller bara föremål som rör på sig?

Du har ingen möjlighet att lägga upp en bild ändå?

Mollypierce
1/27/15, 11:06 PM
#4

#3 raderar alltid dåliga bilder så nej.

Nej, objektivet är inte trasigt, vissa bilder blir bra medan andra blir kassa. typ 60 av alla bilder som man tar på AF är helt suddiga.

MagArne
1/28/15, 6:49 AM
#5

Och ditt andra objektiv blir alla bilder alltid bra?

Kan du svara på den här gällande ditt 18-55
Blir allt på bilden ur fokus eller bara föremål som rör på sig?

Mollypierce
1/28/15, 7:04 AM
#6

#5 Olika men oftast allt

Annons:
JazzBass
1/29/15, 8:20 AM
#7

Kan du skriva exakt beteckning på det objektivet du tycker ger bra bilder?  Svårt att hjälpa dig annars tyvärr.

Det verkar som du i övrigt skulle ha en del att vinna på att lära dig lite mer om kamerans funktioner, för att kunna styra bilderna så de blir mer som du vill ha dem. Använder du t.ex. enpunktsfokusering eller låter du kameran välja var den ska fokusera?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Taggeman
1/29/15, 5:35 PM
#8

Har du något typ uv filter på objektivet så ta bort det. För det försämrarkvaliteten på bilden.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Upp till toppen
Annons: