Annons:
Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1657 ggr
mieeow
1/27/15, 4:27 PM

Skoluppgift självporträtt

Hej!  

Jag har fått en uppgift att fotografera tre självporträtt; ett som visar hur jag vill att andra ska se mig/hur jag ser mig själv, ett som visar hur andra ser mig och det tredje som visar vem jag faktiskt är. 

Jag fick uppgiften nyligen, så har inte hunnit få några idéer ännu. Tycker mest uppgiften känns väldigt svår… 

Oavsett hur jag gör så blir det ju färgat av hur jag ser mig själv och hur jag vill att andra ska uppfatta mig, dessutom vet jag inte riktigt hur jag skulle beskriva vem jag faktiskt är på riktigt. Och även om jag kommer på det, hur får jag ihop en snygg och intressant bild? 

Skulle verkligen uppskatta om ni vill dela med er om era tankar om den här uppgiften, kanske ge mig några tips eller bara bolla idéer och funderingar med mig. 

Jag läser fotografi 1, så jag är rätt nybörjare när det gäller fotografering.

Annons:
mieeow
1/27/15, 4:31 PM
#1

Jag kan ju skriva de tankar jag har hittills: Jag är väldigt djurkär, och har haft råttor i flera år. Så en tanke är att ha med råttorna på någon av bilderna, kanske alla beroende på vad som passar. 

Jag har även en historia av psykisk ohälsa, vilket självklart har påverkat och format mig, men jag vet inte hur mycket jag ska ha med det, för det är ju trots allt inte vad som definierar mig som person. 

Har tänkt fråga ett par nära vänner hur de uppfattar mig, men även om jag litar på dem så får man ju aldrig 100% av deras uppfattning av mig, den blir ju alltid lite förskönad. Så det är svårt att veta hur andra faktiskt uppfattar mig på riktigt. 

Tycker förövrigt att det är en jätterolig uppgift! Och hade varit riktigt kul att bli ordentligt nöjd med den. Men en svår uppgift..

Moalinn
1/27/15, 5:15 PM
#2

Hade en liknande uppgift fast man skulle bara visa vem man själv är som person men fick absolut inte ha med någon människa på bild, inte ens en enda liten kroppsdel haha.