Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1464 ggr
Norrskenet
2015-01-24 00:45

En Massajkvinna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på en resa i Serengeti i Tanzania och tog denna bild på en Massajkvinna och hennes barn

Annons:
ru4real
2015-01-25 23:33
#1

Bebisens blick är super, men det är lite synd att kvinnan inte tittar in i kameran också. Man tappar liksom lite kontakten med henne. Sen skulle du kunna testa med att kanske "värma upp" den ngt i valfritt bildbehandlingsprogram, mina erfarenheter av afrika säger mig att väder och natur oftast har lite varmare toner (men nu vet jag ju inte vilken årstid du var där).

Lite synd på den blåa tröjan t höger, den stör bilden tycker jag när jag tittat ett tag, men jag inser att den är svår att få bort på ngt bra och kompositionsvettigt vis. Har du tagit fler bilder vid samma tillfälle?

Norrskenet
2015-01-26 10:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag provade att värma upp bilden, men eftersom jag var där nu i januari, så var gräset lite blågrönt, och jag ville behålla den känslan. Jag hade några fler bilder på dem, men hon ville inte ha någon ögonkontakt. Det var dessutom ganska svårt att fotografera eftersom dom var många samlade i byn när vi var där. Här är dock en annan bild av ett ensamt barn

neasfotografier
2015-01-26 11:43
#3

Jag gillar den första bilden, även om man inte får kontakt med kvinnan på samma sätt som med barnet. Lite kul att du har båda personerna i varsin ruta i tredjedelsregeln tycker jag 🙂

Gillar den andra bilden också, även om jag hade velat att hela barnets arm till höger skulle vara med 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Norrskenet
2015-01-26 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag gillar att beskära bilder så att dom inte blir så symmetriska. Här en annan bild från samma tillfälle, men den är inte lika bra enligt mitt tycke.

uffelarsen
2015-01-26 13:15
#5

Den sista bilden är helt klart bäst tycker jag.

Norrskenet
2015-01-26 15:48
#6

#5: Jag tycker hon ser lite för bestämd och frånvarande ut, däremot gillar jag ögonkontakten med barnet.

Annons:
neasfotografier
2015-01-26 15:57
#7

Fullkomligt ÄLSKAR det lilla ögat som tittar fram på barnet!

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Upp till toppen
Annons: