Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 2076 ggr
[Elucai]
1/22/15, 6:18 PM

(H) Travsport

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vill ha kritik på dessa foton, så relevant och konstruktivt ni orkar, motivera gärna så jag förstår!

Bilderna är redigerade. Kan lägga upp oredigerade versioner om så önskas.

Annons:
JazzBass
1/23/15, 9:57 AM
#1

Hej!

Jag är inte speciellt intresserad av sportfoto eller hästar, men tänkte ändå säga några ord. Av dessa bilder är den första (den där ekipaget är på väg åt höger) riktigt bra tycker jag. Hela ekipaget är med på bilden, och man får en bra känsla av rörelse tack vare panoreringen. Skärpan är också på topp. Väldigt lyckad panorering tycker jag, och bakgrunden är ungefär så neutral som det går att få den på en sån här bild.

Andra bilden når tyvärr inte samma nivå. Hästens huvud rymdes inte med på bild och skärpan är klart sämre. Jag skulle nog inte klassa den här bilden som en "keeper".

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MyBeauty
1/24/15, 10:20 PM
#2

Jag gillar första bilden skarpt! Härligt med rörelseoskärpa så man  verkligen får intrycket i att det går snabbt! :) Bra jobbat!!

http://Mylifeandbrian.blogg.se

neasfotografier
1/26/15, 5:39 PM
#3

Första bilden tycker jag är jättebra! Som tidigare sagt så har du fått med hela ekipaget och det är även i bra skärpa, tillsammans med bra rörelseoskärpa. Den andra bilden skulle varit mer skarp och tagen precis som den första bilden så hade den blivit betydligt bättre! 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

blabla-84
2/9/15, 12:53 AM
#4

Bra bild på Johan… Bra skärpa i bilden och härligt rörelseoskärpa.

[Elucai]
2/27/15, 1:39 PM
#5

Tack för kritiken allesammans! Uppskattas väldigt mycket :)

Upp till toppen
Annons: