Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Hård

(H) Travsport

2015-01-22 18:18 #0 av: [Elucai]

Vill ha kritik på dessa foton, så relevant och konstruktivt ni orkar, motivera gärna så jag förstår!

Bilderna är redigerade. Kan lägga upp oredigerade versioner om så önskas.

Anmäl
2015-01-23 09:57 #1 av: JazzBass

Hej!

Jag är inte speciellt intresserad av sportfoto eller hästar, men tänkte ändå säga några ord. Av dessa bilder är den första (den där ekipaget är på väg åt höger) riktigt bra tycker jag. Hela ekipaget är med på bilden, och man får en bra känsla av rörelse tack vare panoreringen. Skärpan är också på topp. Väldigt lyckad panorering tycker jag, och bakgrunden är ungefär så neutral som det går att få den på en sån här bild.

Andra bilden når tyvärr inte samma nivå. Hästens huvud rymdes inte med på bild och skärpan är klart sämre. Jag skulle nog inte klassa den här bilden som en "keeper".

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2015-01-24 22:20 #2 av: MyBeauty

Jag gillar första bilden skarpt! Härligt med rörelseoskärpa så man  verkligen får intrycket i att det går snabbt! :) Bra jobbat!!

Anmäl
2015-01-26 17:39 #3 av: neasfotografier

Första bilden tycker jag är jättebra! Som tidigare sagt så har du fått med hela ekipaget och det är även i bra skärpa, tillsammans med bra rörelseoskärpa. Den andra bilden skulle varit mer skarp och tagen precis som den första bilden så hade den blivit betydligt bättre! Glad

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Anmäl
2015-02-09 00:53 #4 av: blabla-84

Bra bild på Johan... Bra skärpa i bilden och härligt rörelseoskärpa.

Anmäl
2015-02-27 13:39 #5 av: [Elucai]

Tack för kritiken allesammans! Uppskattas väldigt mycket :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.