Annons:
Etikettbildhantering
Läst 1179 ggr
tillen2
2015-01-21 15:31

GIMP

Hej, finns det någon som har GIMP? Skulle vilja prova att komma överens med GIMP men vågar inte ladda ner det pga alla virusar och annat idiotisk skit.

Kan inte någon vänlig skäl spara det på ett USB och låna mig det? Alt. Skicka över det till mig. Bor i Staffanstorp. Hur får vi kontakt? Tack på förhand. Bertil L.

Annons:
Hiro
2015-01-21 15:37
#1

Laddar du ned från GIMPS hemsida så borde det ju vara lugnt

Tjohalia83
2015-01-21 15:43
Inkanyezi
2015-01-21 20:21
#3

Jag tror att du lite grann måste ha missuppfattat det där med säkerhet, eftersom en USB-sticka är minst lika farlig som nätet när det gäller sådant man inte vill ha in i sin dator. Det är alltså inte säkrare att stoppa in en USB-sticka eller installera från en CD-ROM än att tanka hem programmet från Gimps hemsida, www.gimp.org

Det är snarare tvärtom, eftersom du faktiskt vet varifrån du får programmet om du tar hem det direkt från dem som gör det. Om du alls ska installera något program, så är det den allra säkraste vägen, om du inte har operativsystemet Linux, för då kan du helt enkelt bara hämta det i förrådet genom att installera det via mjukvarucentralen. Men jag antar att du inte har Linux, eftersom programmet redan brukar vara installerat där.

Upp till toppen
Annons: