Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Allmän diskussion kring fotografering

Fototräff - Malmö

2014-12-27 23:30 #0 av: Leon1973

Tänkte kolla om det finns intressen för att samlas och fota tillsammans, snacka skit osv. Ett tips är att vi möts på en plats och tar en "fotopromenad" tillsammans. Kanske avslutar med att käka nånstans.

Ett ypperligt tillfälle att dela med sig av erfarenheter och kunskaper samt att ta åt sig en del av andras kunskaper.

Anmäl
2014-12-28 09:12 #1 av: Po A

Jag är på. Fotorunder, snacka skit och fika är aldrig fel...

Anmäl
2014-12-28 10:52 #2 av: Peak303

Låter roligt! :)

-'  Malin Hultman - Medarbetare på Kanin & Naturfoto
Snowflake's Kaniner, Ras-, kel- & hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | 500px | Instagram | Engelska Kanin Ifokus | Kaningenetik

Anmäl
2014-12-29 17:04 #3 av: Martin

Om dag och tid passar hänger jag gärna på också!

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2014-12-29 18:08 #4 av: Leon1973

Trevligt att folk är sugna på att ta en fotopromenad med fika och lite skitsnack.

Jag måste ju säga att jag är på eftersom jag startade tråden om det, nu är ju vintern på intåg och folk kanske drar sig för att sticka ut och fota när det är halt och kallt. Men jag är öppen för förslag, om någon har förslag på något promenadstråk som kan ge intressanta fototillfällen så är det bara att bomba med förslag.

Anmäl
2014-12-29 18:49 #5 av: Po A

Om vi ser Malmö som utgångspunkt så har vi alltid träffats vid centralstationen, då både bussar och tåg stannar till där. Sen har det blivit dockan, stapelbrädsparken, västrahamnen, kocum fritid och sedan mot stationen igen. Men det finns säkert trevligare ställe än den rundan. Sen är där Lund, domkyrkan kan jag tillbringa en hel dag i...

Men jag är öppen på vad som helst, Det är fikan och skitsnacket som lockar :)

Po

Anmäl
2014-12-29 21:06 #6 av: uffelarsen

Låter faktiskt som en kul grej, och jag hänger gärna på om hälsan tillåter det.

Anmäl
2014-12-29 22:56 #7 av: denstore

Hänger gärna med på en runda framåt våren. Lund är rätt magiskt precis när saker börjar blomma.

Anmäl
2015-06-11 13:03 #8 av: Leon1973

Hoppla, tiden gick fort och nu är det sommar.

Finns det fortfarande intresse för en foto-promenad genom stan? Någon som är intresserad av att hålla i en sådan? Någon som har lokal kännedom och kan peka ut intressanta saker att fotografera?

Får ju samtidigt erkänna att jag bor i stan och fotar allt möjligt här, men kan inte påstå att jag har några fashionabla objekt att visa upp och guida runt om. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.