Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1516 ggr
Moalinn
12/27/14, 3:30 PM

(H) Vattendroppar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyfiken på vad ni tycker om dessa "vattendroppar". Det är väl mer vattenstänk eller vad man nu än vill kalla det. Hade problem med fokuset då påsen jag hade vatten i inte hängde speciellt stabilt utan flyttade på sig så ingen droppe hamnade på samma ställe, men några bilder blev helt okej ändå.

Jag tänker främst på skärpa och ljuset men även rent allmänt.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
12/27/14, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lite grönt och gult.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Outlawly]
12/27/14, 9:39 PM
#2

Jag skulle gärna vilja de att du antingen centrerar eller lägger droppen i gyllene snittet. Inte så långt i kanten då :) och att de översta inte ska vara så ljust, att det är tonat från ljust till mörkt(och inte ljust igen) men det är vad jag tycker. Övrigt var det mycket fint ljus

Falafffel
12/27/14, 9:49 PM
#3

Så fin bild! Hur får du till vattendroppsbilder  bilder? Asåå…ehhh…. Vad använder du för saker och hur "riggar" du upp det? Tack i förhand🙂

Inkanyezi
12/27/14, 9:52 PM
#4

#3 Kolla bloggen, där står precis hur hon gör.
http://moalinnahlstrom.blogg.se/category/fototips.html

Moalinn
12/27/14, 10:04 PM
#5

#2 Tack så mycket!
Det blev så på grund av att plåten jag använde inte var lika djup som den jag använt tidigare. Hade en blå handduk som agerade "bakgrund" och sen är det plåten som kommer. Jag har beskurit bilderna något men vill inte beskära så mycket mer då jag förlorar en hel del kvalité. Men jag håller med dig och det är något jag ska tänka på till nästa gång!

#3 Tack!
Som #4 säger så har jag skrivit ett inlägg om hur jag gör. Gör inte som alla andra och använder kranen och diskhon längre utan använder mig av plastpåse, plåt och reflexskärm. Riktar den inbyggda blixten mot min reflexskärm som gör att ljuset sedan studsar mot vattnet, detta blir mycket snyggare då ljuset inte blir lika platt och rakt på utan det blir lite liv i det hela.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: