Annons:
Etikettövrigt
Läst 1227 ggr
Kickan90
2014-12-13 20:52

ang Studiopaket

Hejsan

jag söker efter ett studiopaket men hur vet jag att det studiopaketet jag vill köpa verkligen är bra? utan att behöva prova då :P för jag tänkte nämligen köpa utomlands.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Annons:
pellepiano
2014-12-13 21:16
#1

Kolla efter recensioner på paketet eller märket.

Inkanyezi
2014-12-13 21:20
#2

Om du håller dig till de större kända märkena så får du bra grejer. Elinchrom är till exempel inte fel, och Bowens är också bra, med reservation, eftersom de brukar vara för 115 V. De finns dock för 230 V och även sådana som kan ta valfri inspänning.

Men sedan har vi alla kineser med vilket märke som helst, och där finns en hel del tyska importörer som har sina egna märken: König, Quelle och andra.

Men man kan trösta sig med att de flesta av de billiga kinesiska paketen faktiskt är bra, och att man får ett helt paket för mindre än vad en blixt kostar av märken med mer status. Man har alltså råd att köpa lite mer grejer genom att välja lågpris, och det kan vara bättre affär.

Nuförtiden har nästan alla blixtar steglös inställning av ljusstyrkan och dett är inte bra alls, snarare rent ut sagt skit, men så är det. Du kan troligen inte ens hitta blixtar med stegvis omkoppling av styrkan numera. Dessutom har blixtarna oftast inte heller proportionellt inställningsljus, vilket gör att man inte kan bedöma belysningen utan att ta en bild. Men det gäller de flesta paketen.

Det som kan vara bra är alltså att ha stegvis omkoppling för blixtstyrkan (alltså inte steglös) och proportionellt inställningsljus. Några sådana blixtar kommer du antagligen inte att hitta, och om de finns är de mycket dyrare än de billiga paketen.

hydman
2014-12-14 13:17
#3

Photax har julerbjudande nu,

Upp till toppen
Annons: