Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Säljes, köpes eller bytes

Intresse för äldre kamera med tillbehör?

2014-11-10 20:15 #0 av: getflikkan

Hej, tänkte kolla intresset på min kamera.

Jag har en nikon D60, som har några år på nacken men funkar felfritt, till det har jag ett 18-135mm objektiv som glappar ibland. Men håller man stadigt i objektivet så är det inga problem att lösa.

Sen skickar jag med ett superfint och superbra stativ, 4 nästan oanvända zoomfilter och även diffuser(?) med 3 färger. Jag använder den då jag ska zooma in och ha blixt, blir lätt en blixtskugga då vilket jag brukar lösa med den.

Postar bilder om intresse finns :)

Anmäl
2014-11-10 21:43 #1 av: JazzBass

Inte personligen intresserad, men lägg gärna till vad det är för märke och modell på stativet också, det säger mer än "superfint och superbra". Det är också bra om du uppger vilka typer av filter det är fråga om. Gissar att alla passar till objektivet ifråga, korrekt?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2014-11-15 14:11 #2 av: Potatisen

Jag kan vara intresserad av ditt stativ beroende på märke och skick. Kan du lägga upp en bild skulle det vara bra.

Anmäl
2014-11-15 14:41 #3 av: MagArne

Skulle behöva ett nytt kamerahus till grabben då hans D70 börjar strula. Var finns din D60 och vad har du tänkt dig för pris?

Anmäl
2014-11-18 09:10 #4 av: getflikkan

#2 ska fixa det när jag kommer hem från skolan!
#3 den finns i Örnsköldsvik och kan tas till Umeå tror jag. Hade tänkt mig 2000 för hus med objektiv, stativ och macrofilter!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.