Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1429 ggr
woopwoop
11/5/14, 12:07 AM

(H) Fågel

Annons:
Potatisen
11/5/14, 12:09 PM
#1

Jag måste bara säga: Vilken underbar bild. Fågelns uttryck är något man inte ser så ofta. Skärpan är bra och bakgrunden är inte distraherande. Beskärningen är snygg och även om jag egentligen inte gillar mittcentererade bilder, tycker jag att det passar här. Det ända jag inte gillar är stämpeln med ditt namn. Jag förstår att du vill ha den där, men den drar mer det estetiska uttrycket. Men i det stora hela är det en underbart rolig bild.

Inkanyezi
11/5/14, 12:21 PM
#2

Oj, är det inte kajan som heter Amanda? 😉

Bagtjesen
11/5/14, 2:50 PM
#3

Hmm, jag tycker att bilden är lite för mörk, men förstår att det är så många gråa nyanser runt i kring att den kanske inte blir så framträdande. Men bilden är tydligen tagen i motljus, och då skulle den behöva motljuskompensation för att få fram fjäderteckningen bättre.

Tror att det är tillfällighetsbild och att du inte hann med att ställa in kameran för att få en bättre bild?

/Bägtjesen


[JenniN]
11/5/14, 3:38 PM
#4

Jag tycker att bilden är jättefin, om man ljusar upp bilden så finns risken att kråkan ser grå och tråkig ut.,

Bagtjesen
11/6/14, 4:10 PM
#5

#4, men det går ju att korrigera i efterhand genom att isolera fågeln från bakgrunden, och ljusa upp den - fast allra bäst är ju om man gör något redan med originalbilden, helst från rå-format.

/Bägtjesen


Upp till toppen
Annons: